Évente eljön a ködlámpa szezon és évről évre bosszankodnak sokan a fölösleges használata miatt. Odakinn NAGYON RITKÁN van akkora köd, hogy indokolt lenne a ködzárófény, azaz a hátsó vörös lámpa felkapcsolása.
Azért mondom, hogy odakinn, mert belül, azaz egyes autóvezetők fejében bizony sűrű a köd.
Ha az utcai világítás fényei körül megjelenik egy kis pára, hiába lehet két kilométerre is ellátni, boldogan bekapcsolják a hátsó vörös fényt és egy kicsit sem foglalkoznak azzal, hogy

1. fölöslegesen vakítják a mögöttük jövőt

2. veszélynek teszik ki magukat is, ugyanis a vakító vörös fény miatt kevésbé látszik a kisebb fényerejű féklámpa, amit később észlelve a következő autó vezetője később kezd fékezni, ennek pedig a szottyos úton könnyen lehet csattanás a vége.

Rájöttem valamire.

Akik a vörös ködlámpával játszanak, azoknak nyilván semmi extra nincs az autójukban és a ködlámpa az egyetlen olyan kapcsoló, amit nem kell mindig használni, ezért a fapados sofőr ha meglát egy kis párát, vagy csak úgy hidegre fordul az idő, hát bekapcsolja, hadd lássa mindenki, hogy az ő fasza járgányán még ilyen is van.

Fapaados tehát az illető, az autója is, meg a feje is.

Ennyi.
Illetve még valami.

Olvastam, hogy sokan villantással meg szóban jelzik a hülyéknek, hogy hülyék.
Én nem vagyok ennyire optimista.
Ha vakít egy fölösleges ködlámpa, igyekszem lehagyni, vagy lemaradni és a világért sem bonyolódnék semmilyen konfliktusba. Első a biztonság, második a nyugalom, harmadik a Diósgyőr! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr563433592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2011.12.04. 13:28:35

Már bennem is fogalmazódott meg hasonló. De én rövidre zártam a témát: Hétvégi és pancser autósok autójából ki a ködlámpával.

Frick László Emlékzenekar 2011.12.16. 08:11:50

Román stílus:
Nyáron és bármikor ködzárófénnyel közlekedik. ok: Szorosan mögéállva ne tudjon egy másik hozzá hasonlóan zseniális Nealan Cassidyescu ráelőzni.
2. Augusztusi teliholdas éjszakán ködszúrófénnyel jön rád, 'állat. Ok: mondj le az előzési pozíciódról és hagyd elmenni, dobj neki egy jobbos indexet.

Egyébként, magyar autón:
1. Bekapcsolom a ködlámpámat mert szép.
2.Lássák, hogy nem zsigulim van lengyelpiaci ködlámpával.
3.Telik rá és iszok is.
Cukorfalat: LMZ 457 kombi Focus parklámpával és ködszúrófénnyel (buheráljuk meg a céges autót kateg)

Teszt. Ha köd van: 10-ból 8 esetben előbb látszik a normál fépnyszóró, mint a "ködlámpa"

Köd van: SOHA nem kapcsolok fányszórót, mert egy nagyhatalmas tál fejbegírízt csinál előttem. Fogom a normál fényszórót, és a fényszóró magasság állítóval felemelem a pászmát, elég jól átvilágítják a ködöt a párhuzamos nyalábok.
Erre: jön mögöttem a ködlámpás májer (én haladok az oszlop élén, húzok vagy hat autót, 85-tel, éjszaka
Megelőz. Felkapcsolja a távfényt, tejbegríz, rátapos a fékre lemegy 50-re. megúnoim, megelőzöm, elmegyek 85-tel, jön utánam, megelőz, amint beér elém, felkapcxsolja a távfényt, befékez, 50km/h.

OK: azt hiszi, azért húzok el, mert már nincsen köd, amikor megelőz, a TEJBEGRÍZ elriasztja.

Amikor ötödjére csinálta, mérgemben elmentem 100-zal, már nem mert utánam jönni.
süti beállítások módosítása