malacorr 2011.11.11. 13:06

RRB-s rendszámok

1993-ban a garázsszomszédom fehér golfján láttam először olyan rendszámot, hogy RRB. Ő egyébként szabadidejében a környék polgárőrségét irányította és javasolta, hogy vegyek én is ilyen rendszámot az autómra és álljak be a polgárőrségbe.

A javaslatának az első felét megfogadtam.
Bementem az Országos Rendőrfőkapitányság Arany János utcai ügyfélszolgálatára és kértem egyedi rendszámot.
Az ügyintéző szeme sem rebbent, amikor beírtam, hogy RRB.
24.000 Ft-ot kellett fizetnem és 2-3 hét után meg is kaptam a két táblát.
Lett is respektje az autómnak, éjszaka az Árpád-hídon a csilivili terepjárók 120-ról lefékeztek 60-ra, az autópályán kevesek mertek megelőzni (akkor is 135-145-nel jártam és ha lehetett, mindig a külső sávban!), a roncs bömövel rodeózó agresszív baromarcúak mindig megszelídültek egy kicsit, amikor megláttak, sok rendőr is másképp viszonyult hozzám, egyszóval sokáig nyugtom volt.

RRB rendszám

Bár a cégem tulajdona volt, eladtam az autóval együtt, mert nem akartam tovább használni.
Ciki lett.
Egyre több autóra került ilyen rendszám és főleg olyanokra, amik ellen védekezésül vettem magamnak.
Amiért Magyarországon sose járnék BMW-vel, pont ugyanazért tartom gáznak az RRB rendszámot.

Vajon miért rak a tizenmillás járgányára RRB-t egy kopasz hegyomlás, ma már százezernél is drágábban?
Hogy rendőrnek, netán polgárőrnek nézze valaki?
Megkülönböztető jelzésnek?
Létezik olyan naiv autós, aki beveszi?
Tud valaki valamit?
Megírná nekem? ;-)



 

 


utóirat:
1. találtam egy listát a RRB-es rendszámokról
nem naprakész, mert a képen szereplő Ford Opel Omegaként van benne

2. a kérdést a carstyling fórumán is feltették már

3. vajon nem rövidítés ez a rendszám, ami azt jelenti:

Ronda Rendőrimitáló Bumburnyák ?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr883370568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hallari 2011.11.18. 18:20:13

Eddig én is azt hittem, rendőr-rendszám. Ezek szerint nem. Hiába, nem mindenki a vonatkozó jogszabályokat. :)

hallari 2011.11.18. 18:42:00

a "figyeli" kimaradt, sorry
süti beállítások módosítása