2017.06.28. 15:19
Generátor generálozás Balatonlellén
A malacorrúm a balatonlellei MOL kút parkolójában maradt és azért nem fejeztem be az itt megkezdett sztorit, nehogy reklámot csináljak egy halom alkatrésznek :-), bár Balatonlellén mindenki azt mondta, hogy a benzinkút be van kamerázva, rendszeresen pihengetnek ott a rendőrök, ergo nemigen kezd ott rossz szándékkal nyúlkálni senki sem.
Tehát 200 kilométert mentünk töltés nélkül, csak akkuról, aztán ahogy a belügyminiszter sms-ben elrendelte, átültünk egy másik gépjárműbe, a malac meg ottmaradt.
Másnap felhívtam a benzinkúton kapott számot és a következő beszélgetésnek voltam szereplője:
- Jónapot kívánok, a lellei benzinkúton kaptam a számát, a generátor problémás Passatról lenne szó.
- Igen tudom, már telefonáltak a kútról, de nekik is elmondtam, hogy hétvégén nem foglalkozik ezzel senki.
- Ez rendben is lenne, de itt nálunk most hétfő délelőtt van.
- Uram, értse meg, én nem vagyok autóvillamosságis, nem tudok magának segíteni.
- Akkor nagyon köszönöm, viszonthallásra.
- De most ne sértődjön meg!
- Én nem sértődtem meg, csak...
- Akkor miért köszönt el?
- Nem azt tetszett mondani, hogy nem tud segíteni? Akkor miről beszélgessünk?
A pofa itt szó nélkül rámrakta a telefont. Miért is nem voltam meglepődve?
A neten kerestem egy jónak tűnő villamossági szerelőt. Találtam is a harmadik próbálkozásra. Felhatalmazott, hogy megnevezzem. Mészárovics László, 0620/972-1997. Ő ajánlott egy autómentőt, aki majd lebonyolítja a szállítást.
Másnap egy korai vonattal irány a Balaton. Az autómentő eljött az állomásra, elvitt a benzinkútra és mielőtt elkezdtük volna csörlőzéshez kicibálni a malacot, tettem egy próbát.
Beültem és indítóztam.
A járgány pöccre indult, sőt, a generátor ledje is sötét maradt. :-O
- Felpakoljuk, uram? . kérdezte az autómentős. - ha csak elkísérem a szervizig, úgy olcsóbb.
- Próbáljuk meg! - merthogy érdekelt, mi lehet ebből.
Az lett, hogy 5 méter megtétele után kigyulladt a piros led: nem megy a generátor. Dudáltam egyet, már kürtnek is ölég beteg volt a hangja. Felpakoltuk a malacot és irány a szerviz.
Mester bemutatkozik, belenéz a motortérbe, nem maradhat el az ilyenkor szokásos fejcsóválás, ajjaj, nagyobb a baj, mint gondoltam. Van nálam suska, gondoltam én, mert fel vagyok készülve az ilyesmire. Mester mondja: elkopott a csúszógyűrű, de vannak itt más bajok is.
Fiatalúr jön egy rakás szerszámmal, szakszerűen kiszereli a beteg generátort, engem meg elküldenek, órákig fog tartani, ne ténferegjek ott a műhelyben, majd felhívnak, hogy ha kész.
Hirtelen rámszakadt egy fél nap a magyar tenger partján, de valahogy nem tudtam örülni neki.
Annak viszont nagyon, ami ezután történt. Telefon jő, mehetek, kész a malac. Bár a kétkomponensű ragasztónak 24 órát kellene száradnia, de remélhetőleg nem lesz vele probléma, 50.000 kilométert biztosan elmuzsikál. 14.800 Ft lesz.
Vidámabban jöttem haza, mint ahogy nekiindultam!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek