A malacorrúm a balatonlellei MOL kút parkolójában maradt és azért nem fejeztem be az itt megkezdett sztorit, nehogy reklámot csináljak egy halom alkatrésznek :-), bár Balatonlellén mindenki azt mondta, hogy a benzinkút be van kamerázva, rendszeresen pihengetnek ott a rendőrök, ergo nemigen kezd ott rossz szándékkal nyúlkálni senki sem.

Tehát 200 kilométert mentünk töltés nélkül, csak akkuról, aztán ahogy a belügyminiszter sms-ben elrendelte, átültünk egy másik gépjárműbe, a malac meg ottmaradt.

Másnap felhívtam a benzinkúton kapott számot és a következő beszélgetésnek voltam szereplője:

- Jónapot kívánok, a lellei benzinkúton kaptam a számát, a generátor problémás Passatról lenne szó.
- Igen tudom, már telefonáltak a kútról, de nekik is elmondtam, hogy hétvégén nem foglalkozik ezzel senki.
- Ez rendben is lenne, de itt nálunk most hétfő délelőtt van.
- Uram, értse meg, én nem vagyok autóvillamosságis, nem tudok magának segíteni.
- Akkor nagyon köszönöm, viszonthallásra.
- De most ne sértődjön meg!
- Én nem sértődtem meg, csak...
- Akkor miért köszönt el?
- Nem azt tetszett mondani, hogy nem tud segíteni? Akkor miről beszélgessünk?

A pofa itt szó nélkül rámrakta a telefont. Miért is nem voltam meglepődve?
A neten kerestem egy jónak tűnő villamossági szerelőt. Találtam is a harmadik próbálkozásra. Felhatalmazott, hogy megnevezzem. Mészárovics László, 0620/972-1997. Ő ajánlott egy autómentőt, aki majd lebonyolítja a szállítást.

Másnap egy korai vonattal irány a Balaton. Az autómentő eljött az állomásra, elvitt a benzinkútra és mielőtt elkezdtük volna csörlőzéshez kicibálni a malacot, tettem egy próbát.
Beültem és indítóztam.
A járgány pöccre indult, sőt, a generátor ledje is sötét maradt. :-O

- Felpakoljuk, uram? . kérdezte az autómentős. - ha csak elkísérem a szervizig, úgy olcsóbb.
- Próbáljuk meg! - merthogy érdekelt, mi lehet ebből.

Az lett, hogy 5 méter megtétele után kigyulladt a piros led: nem megy a generátor. Dudáltam egyet, már kürtnek is ölég beteg volt a hangja. Felpakoltuk a malacot és irány a szerviz.

treleren.jpg

Mester bemutatkozik, belenéz a motortérbe, nem maradhat el az ilyenkor szokásos fejcsóválás, ajjaj, nagyobb a baj, mint gondoltam.
vw-passat-szereles.jpgVan nálam suska, gondoltam én, mert fel vagyok készülve az ilyesmire. Mester mondja: elkopott a csúszógyűrű, de vannak itt más bajok is.
Fiatalúr jön egy rakás szerszámmal, szakszerűen kiszereli a beteg generátort, engem meg elküldenek, órákig fog tartani, ne ténferegjek ott a műhelyben, majd felhívnak, hogy ha kész.

Hirtelen rámszakadt egy fél nap a magyar tenger partján, de valahogy nem tudtam örülni neki.

Annak viszont nagyon, ami ezután történt. Telefon jő, mehetek, kész a malac. Bár a kétkomponensű ragasztónak 24 órát kellene száradnia, de remélhetőleg nem lesz vele probléma, 50.000 kilométert biztosan elmuzsikál. 14.800 Ft lesz.

 

Vidámabban jöttem haza, mint ahogy nekiindultam!

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr6312626203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MákosLecsó 2017.07.23. 22:25:29

Nagyon régóta olvasom a blogodat és le a kalappal! Lehet, hogy első autónak egy Ilyen malac mellett döntök. (1.9 TD)

malacpassat · http://malacorru.blog.hu 2017.08.26. 16:18:24

@MákosLecsó: köszönöm a kitüntető figyelmet és jó ötletnek tartom a malacorrút mint első autó, de én dízelt nem vennék, öreget meg pláne nem.
süti beállítások módosítása