Nyáron nagyjából 2000 kilométert mentem egy vadiúj VW Passattal (kétliteres, ötsebességes, kézi váltós dízel), aztán volt nálam egy csereautó is, amikor utoljára próbáltam megjavíttatni a szerencsétlen új verdámat.

Meglepett az alacsony fogyasztás, a Touaregéhez hasonló jelenség, miszerint az autó lezárását követően ez-az egy darabig még világít a műszerfalon és mindig más, hogy érdekes legyen és meglepett a két kényelmetlen könyöklő a vezető oldalán, amiből az egyik túl alacsonyan, a másik túl magasan van.
Határozottan nem tetszett az az extra ami szerint ha a sebváltót üresbe teszem és elengedem a kuplungot, azonnal leáll a motor, ha viszont kinyomom a kuplungot, azonnal újraindul.
Jobb szeretem az ilyen dolgokat én irányítani, ha lehet, ne automata takarékoskodjon az üzemanyaggal.
Az viszont tetszett, amikor a műszerfal mutatta, ha szerinte rossz sebességfokozatot választottam. Szám jelezte, hogy - ha a sebváltó helyzetéből meg a nyomatékból nem érezném - hányasban vagyok épp, és a járgány szerint ez jó-e.
Bár jónak tartottam ezt az apróságot, jól ellennék nélküle is.

Viszont.

Most hogy rövid időn belül négy különböző felszereltségű Volkswagennel is jártam, határozottan tudom, milyen extrák hiányoznak a sajátomból és melyek azok, amiket totál fölöslegesnek tartok az újakban.

Utóbbiakkal kezdem.
Tehát fölösleges.
Szerintem.

 

1. a rablásgátló
Riasztó mindenképp kell, de a rablás esélye olyan kicsi, hogy nem érdemes ennyit görcsölni körülötte. Adjam meg a kódot minden ajtónyitáskor, amikor felveszek vagy kiteszek valakit? Ha meg ezt a funkciót kiiktatom, minek a többi?
2. a kanyarodófény
Egyszer vettem észre, hogy van, Visegrád felé a kanyargós hegyi úton. Akkor sem úgy, hogy fúdejó, enélkül nem látnék, csak úgy, hogy aszta, ilyet is tud?
3. a megvilágított piperetükör
Smink igazításához a fény kevés, ahhoz viszont sok, hogy bekapcsolva maradva problémát okozzon
4. a megvilágított lábtér
Ha elfelejteném, milyen cipőt vettem, akkor jó. Ha leesik egy pénzérme, vagy toll, leggyakrabban a headset, akkor már édeskevés a fénye.
5. a Xenon fényszóró
Főleg arra jó, hogy bosszantsam a szembejövőt, aki válaszul a képembe reflektoroz. Nem látok vele sokkal többet, mint egy hagyományos halogén fényszóróval, viszont jóval drágább, meg proccabb is.
6. az esőérzékelős ablaktörlő
A legtöbbször úgy vettem észre, hogy esik, hogy elindult az ablaktörlő a száraz üvegen. Fölösleges és minek tegyem tönkre a gumit?
7. a fényszóró-mosó berendezés
Ha külön lenne kapcsolható, nemigen kapcsolnám, az ablakmosóval összekötve meg csak a folyadék fölösleges pazarlása, amúgy nem is hiszem, hogy a fényezésnek jót tesz az az alkoholos szmötyi, amit a szélvédőről elvisz a menetszél, a fényszóróról felhozza a motorház tetejére, meg az oldalára.
8. az intelligens indítás
Nekem forgalomban ne álljon le a motor, amikor nem akarom, olykor 1-2 másodpercen is sokminden múlhat, amikor nem az automatikával akarok hadakozni, hanem inkább haladnék, mégpedig biztonságosan.
9. az automatikusan elsötétedő visszapillantó tükör
Ha zavar a mögöttem jövő, kézzel átállítom. A tükörben látott fény erejéből öntudatlanul tudok következtetni a mögöttem jövő sebességére és közelségére, amit akkor veszek észre, ha kell. Amúgy minek foglalkoznék vele külön? Az automatával nemegyszer ért meglepetés, hogy atyaisten, ez a köcsög itt van már 2 méterre tőlem!
10. a fűthető külső tükrök
Nekem menet közben még sosem fagyott be úgy, hogy ne láttam volna, viszont vitték el a tükrömet. Elütötték, összetörték, legyalázták.
Ilyenkor nem mindegy, hogy 60e, vagy 450e Ft a pótlandó alkatrész.
11. a fűthető kormány
Tényleg, fejlesztő urak!
A műszerfalat nem kell majd fűteni?
Nem sokkal jobb egy meleg számlálót nézni, mint egy fagyosat?
12. a napfénytető
Ahhoz képest amennyibe kerül csak egyetlen haszna van: a közlekedési lámpa alá lehet állni és nem kell nyakat törni a zöldre várva
13. a sávtartó meg a követési távolság-tartó rendszer
hacsak valaki nem akar elaludni vezetés közben - meg én még mindig jobban szeretem magam meghatározni a vezetési paramétereket. Tapasztaltam néhány indokolatlan fékezést meg padlógázt, amit az automatika művelt. Nekem első a biztonság és az alacsony fogyasztás.
 


 

Ugyanakkor a fapadosabb verdákból nagyon tud hiányozni:

1. a külső hőmérő
2. az automata klíma
3. a beépített és telefont is kezelő navigáció
4. a parkolóradar

Utóbbi miatt olykor féltem is kicsit, hogy a malaccal nekitolatok valaminek, mert várom a pittyegést, ami nem jön, mert a malacban nincs tolatóradar.

A többi nekem totál fölösleges és amellett, hogy ablakon kidobott pénz, csak újabb hibalehetőség.

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr853360862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.11.08. 00:52:57

Van pár dolog itt felsorolva, ami tisztázásra szorul.

1) a statikus kanyar világítás bekapcsolt irányjelző mellett működik és az a dolga, hogy kivilágítsa a kanyart, ahova befordulsz (pl. hogy észrevedd a gyereket a sarkon vagy ne hajts bele egy óriási pocsolyába, megfürdetve az ott álló gyalogosokat) - ez tehát egy tök hasznos extra

2) a xenon fényszóró fénye nagyságrendekkel jobb, mint egy hagyományos halogén izzóé (lásd michuco.com/EN/Images/Xenon&Halogen.jpg), ez már magában egy fontos biztonsági extra, de ráadásul sokkal kevésbé fárasztó a szemnek a fehéres fényt nézni, mint a sárga halogén fényt

3) az esőérzékelős ablaktörlőt nem jól használtad, ennyi a gond, ha elkezd cseperegni, bekapcsolod az intervallum állást és ennyi

amúgy is az első esőcseppek leesése esetén le kell mosni az ablakot a mosóvízzel, mivel az ablakon lévő port el kell távolítani, különben csak szétkeni az üvegen a dzsuvát

(persze elvileg úgy is hagyhatod a kart, de akkor az van, amit mondasz)

4) a fényszóró mosó jelentősége esős időben van, mikor sok autó a fekete mocskot spricceli fel a kocsira és az rászáradva az üvegre feketévé varázsolja a lámpát, ilyenkor ezt lemosva, tisztán szárad meg

ha a lámpára rá vannak száradva több hónapja a döglött darazsak, azt nem fogja lemosni a vízsugár

egyébként az ablakmosó víz nem károsítja a gépkocsi fényezését és semmi más alkatrészét sem, feltéve, ha valami normális márkájú cuccot használsz

5) a start-stop rendszerek a fogyasztást és a CO2 kibocsátást vannak hivatva csökkenteni és nem azért találták ki őket, hogy tetsszenek a felhasználónak

ha indulni akarsz, már jár is a motorod (kuplungolva kapcsolsz 1-be, nem?)

6) a fűthető tükör elsősorban télen jó (leolvaszt), illetve esőben (megszárítja a vizes tükröt), így látni is fogsz benne (ez persze csak annak fontos extra, aki néha használja is a tükröket)

az üveglapok ára messze nem az amit írtál, egy egyszerű fűtött aszferikus tükörlap kb. 35-40 ezer Ft, még az automatán lesötétedő (amit elég gyakran el szokás BP-en lopni), az is "csak" 90 ezer Ft körül van darabja, szóval messze nem 450 ezer

7) a fűthető körmány elsősorban a fa-fém betétes kormányokhoz kell, mert ha hideg, nem fogja meg az ügyfél rendesen és úgy nem lehet biztonságosan vezetni

8) a sávtartó automatika nem annak való, aki el akar aludni vezetés közben (ahogy te írod), ez ugyanis megáll a parkolóban

ez azoknak lett kitalálva, aki biztos abban, hogy nem fog elaludni, de közben mégis elalszik ... ezzel inkább az a baj, hogy normális felfestés kell hozzá, ami nálunk nem mindenhol van meg

9) a távtartó tempomat a világ egyik legjobb extrája a hosszú utakon, de kell pár száz km, míg rájön az ember, hogy miként lehet kihasználni

egy baja van MO-n ennek is, hogy normális követési távolságot tart, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az autópályán még 2 Suzukis wannabe versenyző be fog vágni eléd, mert ők nem ismerik a "fél km-óra" meg a "követési távolság" fogalmát

Hát ennyit engedj meg kiegészítésként.

malacorr · http://malacorru.blog.hu 2011.11.09. 00:53:53

@GYUSZI BACSl: köszönöm, hogy vetted a fáradságot és megírtad a VÉLEMÉNYEDET, ami ezek szerint más, mint az enyém.

Egyedül a 6. pontodhoz kell hozzászólnom, mert a posztban félreérthetően fogalmaztam.
Nekem még soha nem lopták el a tükrömet, viszont már többször elcsapták, ilyenkor pedig nem a tükörlapot kellett cserélni, hanem az egészet, szerkezettel együtt.
Az pedig típustól is függően inkább 450e Ft, mint 90.

De mégegyszer kösz a kommentet.

Globetrotter2014 2011.11.13. 21:07:44

Érdekes lista. Gondolom ezek szerint ezek megvotlak az előzőben. Én azt vallom hogy nem csak az a fontos extra amiről tudom hogy benne van, hanem ami hiányzik ha átülök másik autóba amiben nincs (vagy nem jól működik). A mostaniban a hajamat tépem a xarul működő esőérzékelő miatt, de nagyon kellene egy jól működő, és a xenont sem szívesen hagynám ki a következőből.

hallari 2011.11.18. 17:59:50

Részben egyetértek, de azért... :)

1: rablásgátló ok
2: kanyarodófény: néha jól jönne
3: pipere: nem csaj vagyok
4: ld. 2.
5: xenon: pontosan
6: esőérz.: még nem használtam, de valszeg inkább idegesítene
7: fénysz. mosó: SOHA nem láttam még olyan autót, aminek annyira koszos lett volna, hogy ténylegesen zavarja a működést
8: intelligens ind.:nekem is számítana az az 1-2 mp., gondolkodtam rajta, hogyha ilyen kocsim lesz, biztos nem fogom használni, legalábbis kiélezett helyzetben
9: aut. els vissz. p. tük.: ld. 6
10: fűth. kül. tük.: na ilyenem volt II-es Swiften, nagyon élveztem; városban állandó rövid távon kellett
11: fűth. k: ld. 2
12: napf. t: ok
13: sávt. köv. t. tar.: biztonsági "mániás" vagyok, szerintem ez kell

második lista: az első három nekem abszolút nem hiányzik, a parkolóradart viszont kötelezővé tenném.
Az elmúlt pár hónapban két kocavezető is eltalálta a kocsimat (tolatva), a második esetben a bácsi úgy védekezett, hogy ő mindig ott parkol szombatonként a piacon, ahol most is, viszont ahol én álltam, ott nem szokott senki sem állni. Szóval emlékezetből tolatott. A múlt hetiből...
süti beállítások módosítása