Az elmúlt két évben összesen kétszer kapcsoltam be a ködlámpát.
Egyszer egy tejszerűen ködös, őszi estén, amikor alig lehetett látni és komolyan tartottam attól, hogy a lakott területen döngetők megtalálnak hátulról.
Egyszer pedig egy tavaszi fényes nappal, amikor oldalról még egy kicsit a nap is sütött, de fentről bőséges csapadék hullott az M1-es autópályára, a vizes burkolatra, ami miatt az autók mögött sűrű vízfüggöny volt és alig lehetett őket látni.

Igen, a hátsó ködlámpa arra való, hogy ha a normál fények kevésnek tűnnek, akkor a segítségével láthatóbbá tegyem magam.
Ködben, vízfüggönyben, füstben.

Az hogy sötét van, az hogy ősz van, pláne hogy hideg van: kevés.
Ha a ködlámpát indokolatlanul használom, akkor duplán zavarom a mögöttem jövőt.
Engem pl. még 50 méterről is vakít egy tiszta időben bekapcsolt ködlámpa, de a féklámpák hatását is rontja, mert nem mindegy, hogy egy vagy két erősebb vörös fény villan fel, amikor az előttem haladó járgány fékez. Amikor a ködlámpa folyamatosan világít, attól kevésbé látszik a féklámpa.

Most hogy itt az ősz és korán sötétedik, osztódással szaporodnak a kristálytiszta időben is ködlámpával közlekedő autók.
Irányjelzőt nem nagyon használnak, de a ködlámpájukat azt igen.
Irányjelzője minden parasztnak lehet, a ködlámpa meg egy drága extra, ami azért van hogy használjuk, meg hogy megmutassuk a többieknek: nekünk ilyenre is futotta, mi nem csak olyan pórnép vagyunk, fapados miautónkban.

Már korán sötét van ilyenkor, no!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr361512689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.10. 19:14:37

A malacorrú bármit kibír, egyszer svájcból jöttem haza egy ilyennel. Itthon megnéztem a motorteret, mert furcsa, lötykölődő hangot hallottam. Az egyik biztosíték doboz a motortérben gyakorlatilag televolt esővízzel, de ez a batár meg sem érezte...

sdavid88 2009.11.17. 15:20:10

Nagyon jó dolog, amíg rendeltetésének megfelelően van használva, nem pedig állandóan. Szeretnék venni majd az enyémre, előre ködfényszórót. Néhányszor jól jött volna már. Múltkor nagy köd volt, vagy 60-nal mertem menni, majd' kifolyt a szemem. Sikerült is majdnem elütnöm egy rókát.
süti beállítások módosítása