2009.11.09. 13:52
Itt a ködlámpaszezon
Az elmúlt két évben összesen kétszer kapcsoltam be a ködlámpát.
Egyszer egy tejszerűen ködös, őszi estén, amikor alig lehetett látni és komolyan tartottam attól, hogy a lakott területen döngetők megtalálnak hátulról.
Egyszer pedig egy tavaszi fényes nappal, amikor oldalról még egy kicsit a nap is sütött, de fentről bőséges csapadék hullott az M1-es autópályára, a vizes burkolatra, ami miatt az autók mögött sűrű vízfüggöny volt és alig lehetett őket látni.
Igen, a hátsó ködlámpa arra való, hogy ha a normál fények kevésnek tűnnek, akkor a segítségével láthatóbbá tegyem magam.
Ködben, vízfüggönyben, füstben.
Az hogy sötét van, az hogy ősz van, pláne hogy hideg van: kevés.
Ha a ködlámpát indokolatlanul használom, akkor duplán zavarom a mögöttem jövőt.
Engem pl. még 50 méterről is vakít egy tiszta időben bekapcsolt ködlámpa, de a féklámpák hatását is rontja, mert nem mindegy, hogy egy vagy két erősebb vörös fény villan fel, amikor az előttem haladó járgány fékez. Amikor a ködlámpa folyamatosan világít, attól kevésbé látszik a féklámpa.
Most hogy itt az ősz és korán sötétedik, osztódással szaporodnak a kristálytiszta időben is ködlámpával közlekedő autók.
Irányjelzőt nem nagyon használnak, de a ködlámpájukat azt igen.
Irányjelzője minden parasztnak lehet, a ködlámpa meg egy drága extra, ami azért van hogy használjuk, meg hogy megmutassuk a többieknek: nekünk ilyenre is futotta, mi nem csak olyan pórnép vagyunk, fapados miautónkban.
Már korán sötét van ilyenkor, no!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek