2017.06.26. 19:17
Mennyit bír ki egy akku?
Slovenska Bistrica mellett volt egy pihenő az E57.es autópályán, ahova 159 folyamatosan megtett kilométer után ki kellett állni, mert felvillant az akku piros ledje. Gyors ellenőrzés: ékszíj tökéletes, akkor nagy valószínűséggel a generátor halt meg. 24 év és 348.000 kilométer után...
Nézzük, mit bír egy akku, nyomás haza, a határ kábé 100 kilométer, csak érjünk át, mert itt a gatyánk rámenne egy vasárnapi javításra. Sajnos eleredt az eső, ami a szakaszosan működtetett ablaktörlő fogyasztása miatt rontani kezdte az esélyeinket.
Aztán átértünk a határon és az eső is elállt.
Nagykanizsa után kezdtem érezni a csökkenő feszültséget. Az eső megint eleredt és az ablaktörlő egyre keservesebben vánszorgott. Aztán már csak úgy tudtam ablakot törölni, hogy kikapcsoltam a világítást.
A balatonlellei benzinkútra már a lendület vitt be, elment a gyújtás is. 220 kilométert tudott az akku, a malac leállt. Gyors kérdezősködés a kúton. Épp beállt egy autómentő. 68.000 forintért vitt volna el Pilisvörösvárra, az megköszöntem neki szépen. Az egyik kutas ajánlott egy embert, aki majd munkanapon idejön, kiszereli a generátort, elviszi megjavíttatni és visszahozza. Megadta a telefonszámát.
(folyt. köv)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek