Érdekes dolog átülni egy másik autóba, aztán vissza a régen megszokottba.

Amikor a 200-as Mercedesből átültem a Toyota Avensisbe, csodálkoztam: jé, mennyivel kisebb és mégis elég. Amikor visszaültem a Mercibe, akkor ámultam el, hogy mekkora a tér és hogy mennyire fölöslegesen nagy.

Most egy Golfot hajtottam egy hétig és elfértem benne.
A malacba visszaülve a következőket állapítottam meg/éltem át:

  • nagyon kemény a szétült vezetőülésem, ez lesz a következő, amit megjavíttatok.
  • nagyon közel van a műszerfal és az első szélvédő. A Golf ülését sokkal hátrább tudtam csúsztatni és még volt benne tartalék
  • a Golf csendesebben/puhábban suhant
  • az 1,4-es motor vízszintesen alig különbözik az én 1,8-asomtól, de kaptatón fölfelé óriási a különbség. Ahol a malacorrúval simán fölmegyek hármasban, ott a Golf olykor kettesben is fuldoklott/ráncigált.
  • a Golf normál halogén (tehát semmi xenon!) fényszóróitól fényárban úszott az út a 21+ éves malac világításához képest.
  • kicsit macerásabb a beszállás, ugyanis kisebb az ajtó és a röpnyílás. Megjegyzem, olykor van alkalmam beülni egy hatos Audi meg egy hasonló méretű BMW anyósülésére és bizony fejjel előre kell mennem, mert ha elébb az ülepemet teszem be, akkor a fejemet már nem tudom annyira lehajtani, hogy beférjek.
  • ez a Golf RANDA. Amikor bárhol megyek a parkoló malacom felé, mindig elalélok a szépségétől, hát ettől a verdától nagyon nem tudtam, inkább gyorsan körülnéztem, látja-e valaki :-) Megjegyzem,  a birkaeffektus a     Golf esetén is működött, hogy száradna az ilyen autósba a kokakóla!

Végülis kellemes hat nap volt, mert eggyel korábban visszakaptam a malacorrút.
45.000 Ft-ért

  • kaptam egy olyan Passatba való ablaktörlőt, ami ugyanaz volt mint a malacorrú, de már hűtőráccsal,
  • megcsinálták a központi zár betegeskedő részeit azzal, hogy aki beszerelte, nagyon kókány munkát végzett, mert sokadszorra találta el a jobb első ajtóban a szerkezet helyét és a kísérleteit 5-6  fölöslegesen kifúrt lyuk örökíti meg.
  • kicseréltek egy félarasznyi csődarabot, ami a hátrameneti világítás bekapcsolásában játszott szerepet és az eredeti alkatrész teljesen kikopott (emiatt a világítás pislákolt és a sebváltókar finom mozgatásával lehetett állandósítani)
  • kicserélték az indexkapcsolót, két éven belül harmadszor és - mi meglepetés - az újtól sem vagyok elragadtatva. A régi a bal helyzetből nem ugrott vissza, ez az új nagyon nehezen kapcsolja a balt, azonnal visszaugrik. Visszakaptam a kicseréltet, lehet hogy a végén még visszasírom. A francba a silány utángyártott cuccokkal!
  • ellenőrizték a fékeket, amiből a jobb hátsó csúnya hangot adott. Megtudtam, hogy ez ilyen, semmi baja, csak csúnya a hangja.

 

Most megint kerek a kis életünk, de nagyon elgondolkodtató, hogy mostanra már egyáltalán semmi új gyári alkatrész nincs a malacorrúhoz, mert ugye az ablaktörlőt visszaigazolták, aztán jelezték, hogy bocs, elfogyott.

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr727173965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása