Kevesebbet mozgunk mostanában és nem a tél, vagy az élemedett korunk miatt.
Karácsony óta olyan helyen lakom, ahol minden addigit felülmúl a tömegközlekedés, vettem BKV bérletet, busszal és villamossal járok és ha nincsenek büdös emberek a közelemben, akkor még élvezem is.
Elsősorban azt, hogy a járművek tartják a menetrendet, pontosan ki lehet számítani az időket, nem kell parkolóhelyet keresni, a mikuláscsomagok miatt izgulni, benzinzabáló és idegőrlő dugókban araszolni, de az sem elhanyagolható, hogy a vásárlásokat is jobban meggondolom, mert a fene fogja cipelni azt, amit csakis azért vennék meg, mert akciós és úgy rakták elém, hogy átesek rajta.

Szóval.
Az autópályán vettem észre, hogy menetszél és menetzaj ide vagy oda, valami csikorog-nyikorog.
A sebességtől nem függ, de az erőátviteltől igen.
Ha kivettem üresbe, akkor csökkent, vagy megszűnt.

Ha visszatettem sebességbe, akkor visszajött, érdekes módon nem egyformán.
Ha óvatosan, a motort felpörgetve és finoman kuplungolva, akkor nem, ha felpörgetés nélkül, hirtelen kuplunggal és durva gázzal, kis rántással, akkor igen.

Benéztem a soproni VW szervizbe.
Rendesek voltak, hogy szombaton, 5 perccel zárás előtt ránéztek egy ilyen öreg verdára.
(A Mozaik utcai szerviz nem foglalkozik ilyen vackokkal)
Egy fiatal szerelő bepattant a malacomba és elporzott.
Kérdeztem a munkafelvevőt, hogy ő ugye itt dolgozik? - és jót nevettünk.

Hamarosan visszajöttek azzal, hogy a nyikorgás nem jelentkezett, de beállt a csarnokba és alaposan végignézte a ékszíjakat, megspriccelgette WD40-nel és mondta, menjek nyugodtan, leállni nem fog, mert minden a helyén van - és senki nem akart elfogadni semmit. Mintha nem is külföldön, de a régi világban jártam volna!
Félóra múlva persze már nyikorgott megint, de nem tartottam attól, hogy leállunk.

Elmentem a szokott szerelőmhöz.
Rodeóztunk a Pilisben, mire egyszer 3 másodpercre megszólalt a nyikorgás, határozottan a jobb első futómű felől.
A műhelyben nem látszott semmi.
Abban maradtunk, ha megyek a dolgomra (újabb hosszú út következett) és azalatt csak kiderül, mi ez. Félnem nem kell, leállni, szétesni nem fog.
Indultam volna, de még búcsúzóul a szerelő uram megragadta a jobb első kereket. aztán furán nézett rám.
A kerék előre-hátra mozgott.
Felemelte az autót és mutatta, hogy ahol a kormányösszekötő eltűnik a kaszniban, miszlikbe szétment valami gumipogácsa és ettől a rúdnak, vele együtt a keréknek lett egy nemkívánatos holtjátéka.
Malac marad, a beavatkozás hosszabb lesz.
A végeredményt felvettem, mert általam soha nem hallott nevek és alkatrészek kerültek elő, illetve cserélődtek ki.

A berakott alkatrészek mind 10e alatt voltak, munkadíjjal együtt 89e Ft-ot hagytam ott és nem ismertem rá a malacomra.
Nem nyikorgott, a váltó egy kicsit finomabban működött és nem reccsent, mint korábban olykor-olykor, de ami a legfontosabb: nem tulajdonítottam neki különösebb jelentőséget, tudomásul vettem, hogy ez ilyen, amikor gázt adtam, a kormányt erősebben meg kellett fogni, mert a járgány ment volna jobbra. Ez is elmúlt.

Már aznap nekiindultam a következő, 630 kilométeres útnak:

malacut.jpg

Jártam félméteres hóban, száraz úton, esőben, latyakban, hókásán, jégen - és a malac repült, mint a kisangyal.  Induláskor tankoltam, mentem először 650, azóta 100 km-t és még mindig van benne benzin, 140 km-re.
A következő tankolás után jövök majd a fogyasztással és most azzal búcsúzom, hogy továbbra is imádom ezt az autót, mert ez autó.
Még mindig.
307.000 km-rel is.

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr935112978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2013.03.06. 17:25:58

Szuper! :)

Végre írás. Akkor ezért ritkultak a posztok. :)

sdavid88 2013.03.06. 19:26:09

Én is azt hittem kihal ez a blog, de szerencsére nem.
A kicserélt alkatrészekkel kapcsolatban, viszont van egy rossz hírem: innentől fogva, hogy nem gyáriak kb. fél éves rendszerességgel lehet majd cserélni őket (persze attól függ mennyit megy az autó). Az én malacomban 350000 km-nél lett lecserélve a gyári lengőkarszilent, azóta hatszor volt cserélve. :( Kipróbáltam már mindenféle márkát (gyárit nem tudtak nekem adni), és érdekes módon a legolcsóbb bírja a legtovább. Már egy éve ez van, és még bírja. (Kopp-kopp). A márkája Febi-bilstein, és úgy emlékszem 1100 volt darabja. :)
Remélem, hogy Te nem jársz így! De gondoltam megosztom a tapasztalatomat az utángyártott futóműalkatrészekről.

sdavid88 2013.03.06. 19:28:13

A hosszú túrához pedig gratulálok! Nem semmi! :)

öt görög 2013.05.24. 14:18:32

mindig tetszett a malacorrú, valahogy a megbízhatóság sugárzott le mindig a pofájáról :)
jó volt olvasni
süti beállítások módosítása