Nem vagyok túl hepi!
Jártam a Mozaik utcai VW szervizben, leánykori nevén Óbudai Autójavító Kft-nél.
Megkísérelték felvenni a kapcsolatot az autót számítógépével, hogy az hátha elárulja, mi a baja az ABS-nek.
Nem sikerült.
Azt mondták, kész, ennyi, nincs tovább, nem tudnak mit csinálni, ez túl öreg modell, már nics hozzá egy kapcsolási rajzuk sem, menjek el egy autóvillamosságishoz, például a Nyírihez.
Ahhoz a Nyírihez az óbudai temetőnél, amelyik tavaly májusban röpke félóra alatt megoldott egy olyan problémát, ami előtte sokaknak nem sikerült.

Kerestem volna a telefonszámát, ám a google ide hozott a saját blogomba, és egyáltalán, a Nyíri Autóvillamosság száma SEHOL nem volt megtalálható.
Megkérdeztem a szerelőmet, ő megadta.

Hívtam Nyíri Ferenc urat.
Ő azt mondta, hogy nemigen tudják megcsinálni és ha a Mozaik utca nem tudott kapcsolatba lépni a számítógéppel, akkor ők pláne nem tudnak.
Rendben.
Kérdeztem, feltehetem-e a telefonszámát a blogomba, ha már a gugli listáján a malacorrú blog áll az első három helyen, ha a Nyíri Autóvillamosságot írom be a keresőbe. Azt mondta még mielőtt befejezhettem volna a mondatot, hogy nemnemnem, értsem meg, nem akar szerepelni sehol.

Hát jó.

De most akkor ki csinálja meg az ABS-emet?
Egy 18 éves malacorrú egyetlen hibás alkatrészét?

Más.

Tegnap az újabb benzináremelés előtt tankoltam egyet.
A 98-as benzin 428 Ft volt.
48,53 litert tankoltam, a napi kilométerszámláló szerint 585 kilométert mentem ennyi benzinnel.
Az átlagfogyasztásom 8,46 l/100 km.
Ez még mindig nagyon jó, pláne ha beszámítom, hogy ez mind város (minden második lámpa megállít!) és legalább háromszor várakoztam az autóban és járt a motor, hogy ne fázzak.
298.699 km-nél járunk most
 

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr803573930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2012.01.18. 19:51:39

Hello, nekem a Duna Plaza mögött lévő Auto Expressz szervizben csinálták meg a Golf 2 ABS-ét mikor gondom volt vele. De abban szerintem nem volt kompjuter probléma, azért egy kérdést megérhet.

Ha gondolod, dobj egy emilt és átküldöm a tulaj srác nevét és telefonját.

biker_kolee 2012.01.18. 23:03:30

Computercsere?

Biztos, hogy van bontottan olyan, amelyikkel lehet kommunikálni.

malacorr · http://malacorru.blog.hu 2012.01.23. 16:51:23

@GYUSZI BACSl: köszönöm, lehet hogy kipróbálom

@biker_kolee: ez nem jutott eszembe, de majd megkérdezem, ha legközelebb szerelőnél járok. Lehet hogy ez a computer semmivel nem foglalkozik, csak az ABS-sel? Mert minden más tökéletesen működik, én meg most azon gondolkodom, hogy kell-e ABS?
malacorru.blog.hu/2012/01/23/kell_egyaltalan_az_abs_megeri

Burgermeister 2012.01.25. 13:44:43

Szia!
Elméletileg nem bonyolult. Van egy ABSkompjuter/vezérlő ami a jobb autókban külön van épitve mindentől, ergo cserélheted egy bontottra. (Egyes autóknál típusbetegség, hogy a benne lévő elektronika NYÁK lapján a forrasztások elengedik magukat, át kell forrasztani és műkszik.)
Aztán a kerekeknél ott vannak a jeladók, én ezzel kezdeném, ki mérni ket, mert ha az egyik rossz, vagy a vezeték megtört akkor máris hibát jelez a gép, ergo nem működik. Ha ezek okésak és még mindig nem működik akkor megnézetni a hidraulikus részt, bontoba ez sem nagy költség, tudod, az a kocka amibe bele mennek a fékcsövek...ha még ez sem okés akkor vmi nagy problem lehet. Ezeket kb. 20-50ezer között lehet orvosolni plussz egy jó szerelő óradíja. Szóval bőven 100 alatt van. Elméletben a passat hibakód kiolvasója (VAG) tudja tesztelni az ABSkompjutert/vezérlőt és a kerékjeladókat.

malacorr · http://malacorru.blog.hu 2012.02.04. 01:02:00

@Burgermeister: kösz. A szerelőm vállalta hogy elkezdi kimérni, de abban egyetértett velem, hogy túl nagy a kockázat és egy ilyen öreg verdát csak akkor bontsunk meg, ha nagyon muszáj.
Most nem érzem úgy, hogy nagyon muszáj lenne.
A VAG hibakód kiolvasó hol érhető el?
A Mozaik utcában sem sikerült felvenni a kapcsolatot az autóm komputerével. Van valahol VAG olvasó?

littlerunt 2012.10.06. 12:26:57

@malacorr: Szia!
Olvastam az ABS-es problémádat, nekem egy 21 éves malacorrúm van és annak is haldoklik az ABS-e, nem alszik el a kontrol lámpa és a fékek sokkal gyengébben fognak. Ennél a tipusnál a vezérlés és a hidraulika is integrált, azaz nem szerelhető ki a vezérlő egység külön, mint az újabb tipusoknál.
Tudnál megadni olyan szerelőt vagy szervízt, amely vállalná a javítását?
Üdv: littlerunt

malacorr · http://malacorru.blog.hu 2012.10.07. 14:26:55

@littlerunt: sajnos nem. Én most azon gondolkodom, hogy írok a gyárnak és megkérdem, nem csinálnák-e meg?

NoP 2012.10.08. 18:29:56

Olvastátok az Üzenet: eszem az olajat posthoz (malacorru.blog.hu/2012/09/16/uzenet_eszem_az_olajat) írt hozzászólásomat?

Katalinnap 2015.09.22. 15:01:21

Ha újra probléma adódott az autóddal, és a szervizzel akkor én a fervill munkatársait javaslom. Nemcsak szereléssel foglalkoznak, hanem alkatrészeket is árulnak. Nekem ha bármi autóvillamossági gondom volt, meg tudták oldani és be is szereztek minden alkatrészt ha kellett. Ez az oldaluk : www.fervill.hu/
süti beállítások módosítása