eszi_az_olajat.jpgA malacorrúm 19 éves.
Nemrég meglett benne a 300.000 km.
Hatéves korában, 1999 karácsonyán lett az enyém, tehát ha jól számolom, 13 éve ismerjük egymást, 170.000 kilométert tettünk meg együtt.
Volt ebben horvátországi nyaralás, Ausztria-Svájc-Németország körút, de a legtöbbet hazai utakon közlekedtünk.

Kétszer hagyott cserben.
Egyszer tönkrement a benzinpumpa és az épségünkért reszkettem a 11-es út délutáni csúcsában.
Valamivel korábban elfogyott belőle az olaj és Pomázon leállt.

Utoljára a nyár elején kellett bele olajat vennem, akkor a Fogarasi úti OMV kút inasa sózott rám valami indokolatlanul drága motorolajat, mert szerinte csak az jó ebbe az öreg verdába. A szerelőm mondta, hogy jó lett volna bele egy bármilyen 10-40-es, 3000 Ft-ért.

Egy autóba kell mindenféle löttyöket tölteni.
Benzint például.
Már a kockaladában is volt egy sárga lámpa, ami világítani, majd villogni kezdett, ha a benzin a vége felé járt.
A malacorrúban nincs ilyen.
Azt hittem, van, csak kiégett az izzó és kész lettem volna szétszedetni a műszerfalat - volt is rá "hozzáértő" vállalkozó! - csakhogy közben Sinkai Ferenctől, a Mozaik utcai szerviz munkafelvevőjétől megtudtam, hogy nincs is benne ilyen.
Sebaj.

Az viszont már nem ilyen rálegyintős dolog, hogy az olajszint kritikus pont alá süllyedését sem jelzi semmi.
Elméletben van egy piros led, ami az indítózáskor felvillan és ha rendben az olajnyomás, akkor elalszik, de ez bizony - a szerelők szerint is - nem működik, vagyis NEM JELZI, ha kevés az olaj.
Bizonyíték erre a fentebb említett váratlan leállás.

Tegnap viszont felfigyeltem valamire - és ez egy olyan dolog, amit a szerelőm sem tud.
Mégiscsak jelzi a jó öreg malac, ha kevés az olaj.
NEM PÖCCRE INDUL!

A nyári olajutántöltés előtt felhívtam a szerelőmet és jeleztem neki, hogy nehezen indul a járgány, sokáig köszörül az önindító, mire bepöccen a motor. Mondta, hogy legközelebb megnézik.
Igenám, de mire eljött a legközelebb, megszűnt a jelenség.
Akkor nem hoztam összefüggésbe az olajjal.

Most viszont lebukott!
Tegnap megint sokat dolgozott az önindító.
Meleg motornál már nem, de a hidegnél igen.
Aztán megnéztem a nívópálcát.
Szint alatt volt az olaj.
Irány a benzinkút, kerestem bele olajat.
Egy kilót nyomtam bele.
A köszörülés elmúlt.

Tehát a malac a műszerfalon nem jelzi, hogy kevés az olaj, le is állítja a motort, hogy ne menjen tönkre, ha a kritikus az olajnyomás, viszont a hosszabb önindítózás mindenképpen azt jelzi, hogy rá kell nézni a nívópálcára.

Sajnálom, de ha nem muszáj, magamtól ez sose jut eszembe.

 

 

Más.

Ma megyünk külső-belső takarításra, mert a csomagtartóba befolyt valami, ami penetráns szemétszagot áraszt.

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr944780047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NoP 2012.09.23. 00:31:14

Ezt az olajfogyás miatti nem indulós történetet én nem igazán tartom kereknek. Azt viszont a saját B4-esemmel szerzett tapasztalatok alapján javasolnám, hogy esetleges akkucsere után - amire utaló bejegyzést nem találtam a blogon - érdemes lenne ismételten megpróbálni a blokkolásgátlóval való kapcsolatfelvételt. Esetemben korábbi töltésgondok felmerülésekor kezdett szórakozni az ABS, aztán egy ideig jó volt, majd körülbelül két hónappal ezelőtt állandó utastársammá vált a világító narancssárga visszajelző. A szervizek több célszámítógépet is megpróbáltak, eredménytelenül: az ABS-vezérlő nem válaszolt. Most, hogy végleg kilehelte a lelkét az előző akksi, új próbát tettünk, s láss csodát: van válasz, van hibakód, van egyszerű megoldás is. :)

malacorr · http://malacorru.blog.hu 2012.10.11. 01:42:01

@NoP: Vasárnap lesz az akkum kétéves.
Bejegyzés róla itt: malacorru.blog.hu/2010/10/14/mit_szolnak_a_szomszedok

A jobb szélső oszlopban a légszennyezettségi térkép alatt van egy kereső. Beírtam oda hogy akku, a belinkelttel együtt négy posztot találtam, amiben szó volt az akkori akkucseréről.

Köszönöm a tippet, az újabb akkucsere biztos nem fog segíteni.
süti beállítások módosítása