Az ünnepek alatt sokszor megtettem ugyanazt a 8 (nyolc) kilométeres távot, a főváros XVI. kerületéből a X. kerületbe a XIV. kerület érintésével.

Az amúgy rövid út során 14 darab lámpás kereszteződésen haladok át, ami még nem volna nagy baj, de megszámoltam: a 14-ből MINIMUM 9 mindig megállít, így az utazás sokkal tovább tart, az autóm sokkal többet fogyaszt és a környezetet is sokkal jobban szennyezem.
Ez egy viszonylag dugómentes útvonal, itt minden kereszteződésen egy lámpaváltással át tudok haladni, de nem tudom nem észrevenni, hogy ebből a 9-12 megállásból csupán egy valaki húz hasznot, de az is csak rövid távon: a költségvetés.

Ugyanis a jóval nagyobb fogyasztás jóval nagyobb adóbevételt eredményez és bizony nem elhanyagolható tény, hogy a forgalomszervezés, a lámpák állítása ugyanahhoz az érdekcsoporthoz köthető, amelyik a minél nagyobb költségvetési bevételért remeg.

Sokfelé járok Budapesten és nem ismerek olyan útvonalat, amelyiken a közlekedési lámpák beállításának köszönhetően folyamatos lenne a haladás.

A Szentendrei úton befelé a megengedett sebességgel haladva napszaktól függetlenül mindig meg kell állnom a csillaghegyi csomópontnál, a Czetz János utcánál, az Emőd utcánál, olykor a Záhony utcánál, a Bogdáni útnál mindig, de van amikor a Raktár utcánál is.

Az Üllői út és a Veres Péter út is a lámpák miatt katasztrofális, egyiken sem lehet folyamatos tempóban végigmenni.
Helyenként még a szándékos forgalomlassítás is tetten érhető: utcabútorokkal, tereptárgyakkal, járdaszigetekkel, idióta sávfelfestésekkel, a Belvárosban pedig újonnan az gyalogosforgalomnak az aluljárókból a felszínre terelésével igyekeznek elvenni az autósok kedvét az autózástól.

Igenám, csak a drága városvezetők elfelejtettek alternatívát adni.
Nem elég az autóforgalom korlátozása, sőt, ellehetetlenítése, meg kellene oldani azt is, hogy az emberek autó helyett más módokon tudjanak eljutni oda, ahova akarnak.

Könnyű azt mondani, hogy tessék villamosra és buszra szállni, ha nincs P+R parkoló, ami van az is kevés és balkáni állapotú, a tömegközlekedési eszközök pedig egyre rosszabb állapotban vannak és sokan inkább az autójukkal ácsorognak a dugóban, minthogy egy ugyancsak a dugóban araszoló rozzant buszon 3 centiről szagolják a büdös hajléktalanokat, ugyanakkor 3 ember a Batthyány térről taxival olcsóbban jut el a Márvány utcai Mongolian Barbecue-ba, mint tömegközlekedéssel, ugyanis a 2 átszállás 3 főre 1680 Ft, míg a taxi ezen az útvonalon kábé a fele: 800 Ft.

A tömegközlekedés tehát drága és szar, az élhető városokra jellemező kerékpáros közlekedés még elérhetetlenül messze van tőlünk, a városvezetés az autósoknak ott tesz keresztbe, ahol tud és ráadásul a vérünket is szívja, a végeredmény az, hogy aki tud, az vesz valami öreg roncsot és az autóforgalmaz szaporítja, a tehetetlen dühétől egyre idegesebben.

Én a poszt elején említett 8 kilométert szívesen letekerném kerékpárral is, ha netán lenne út légvonalban, még a felét is megtakaríthatnám, de sehogy nem tekerem, mert légvonalban gyalogút sincs, mert az útburkolatok minősége miatt a táv autóval is veszélyes, mert rossz a levegő és mert a célállomáson nincs hova tenni a kétkerekűt.

A változásnak pedig még az előszele sem érezhető.

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr383514157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása