Teljesen egyértelmű az autóipar fejlődésének iránya: amíg a húsz évvel ezelőtti modellekben egy izzócserét meg lehetett oldani házilag is, ma már ezért is szervizbe kell venni a verdát.
Amíg korábban egy kétszáz forintos alkatrész cseréje megoldotta problémát, ma már egyre kevesebb az ilyen egyszerű alkatrész, helyette az a megoldás, hogy kivágják az egész panelt a fenébe és újat tesznek bele, kétszázezerért.
Vagy még többért.

Már a malacorrúmmal is tapasztaltam olyat, hogy az utastér levegőzését kezelő kapcsolókat megvilágító prizma miszlikbe töredezését csak az egész panel cseréjével lehetett megoldani, mert a százforintos plexidarab külön nem volt megrendelhető még Németországban sem.
Örültem, amikor a külső visszapillantómhoz kaptam tükörlapot és nem kellett házzal együtt az egészet megvenni, viszont ez szerintem az egyre ritkább kivétel.

Az irány valahol az, hogy egyre kevesebb a hozzáértő szerelő.
Aki elsőre vagy másodikra eltalálja a hiba okát és nem úgy áll hozzá, hogy oké, akkor cseréljük ki ezt vagy azt az alkatrészt és majd meglátjuk.
Az elmúlt tíz évben a malacom nem egy részét cserélték fölöslegesen. Belekerült valami új cucc, de a hibajelenség maradt. Elég csak a hőségben olykor kimaradó indítás éveken át húzódó problémájára gondolnom. Kicserélték az akkut, kétszer a  gyújtáskapcsolót, idő előtt az ékszíjakat, generálozták a generátort, az önindítót, mire elmentem a Nyíri autóvillamossághoz és ott szakszerűen összekötöttek egy kendácsolt vezetéket.
Nem mondom, hogy idővel nem értek volna cserére a fölöslegesen leváltott alkatrészek, de akkor és ott nem sikerült megoldani a problémát.

A Porsche Pestnél láttam, mennyire fontos lenne ismerni egy-egy típust és mennyi probléma adódik abból, hogy szakértelmet illetően a márkaszervizek személyzete sincs a helyzet magaslatán.

Hirtelen nem tudnék olyan szerelőt mondani, aki alaposan ismeri a malacorrút és viszonylag hamar rájön, hova kell nyúlni, ha probléma van.
Más sem ismer, mert az elmúlt hónapokban sokfelé érdeklődtem, elsősorban VW alkatrész boltokban és vagy nem mondtak senkit, vagy mondtak, de fenntartásokkal.

Nekem meg az jut eszembe, hogy amikor megvettem a malacorrút, észleltem, hogy a műszerfalon az üzemanyagszint-jelzőhöz tartozó benzinkút piktogram nem világít sárgán, ha eljutunk az utolsó literekhez.

A szerelőm azt mondta, hogy ezért nem bontja le a műszerfalat, túl nagy munka és nem éri meg, ha nem világít, akkor nem világít, ne foglalkozzak vele.
Én foglalkoztam, mert nem szeretem az elhanyagolt autót.
Autómániás barátom felajánlotta, hogy megcsinálja nekem, mert ismeri a típust, mint a tenyerét és van is hozzávaló kis izzója, még Bruckban vett belőle egy marékkal.
Egy autóvillamosságis azt mondta, hogy megcsinálja, de másfél hónap múlva, mert szét  kell szedni az egész műszerfalat és erre mostanában nem lesz ideje.
A Mozaik utcában az ismerős munkafelvevő azt javasolta: várjam meg, amíg lesz valami más hiba és akkor a kettőt együtt.
Meghallotta ezt egy másik munkafelvevő és átszólt az asztalától:

- Uraim, ebben az autóban ilyen fény NINCSEN!

Nagyot néztünk mindketten, mire odajött és elmagyarázta, hogy a Passatokat mettől meddig szerelték ilyen led nélkül és miért.
Ő volt az egyetlen széles e hazában, aki ezt tudta.
Hadd írjam ide a nevét, mert megjegyeztem: Sinkai Ferenc.

Nagy kár, hogy a Mozaik utca is szakmányban űzi a panel- és alkatrészcserét, ráadásul öreg autókkal nem szeretnek foglalkozni, ami már a tavalyi törés alkalmával kiderült.

Nagyon jó lenne olyan szerelők közül válogatni, akik ismernek egy-egy típust és nem az ügyfél költségére ismerkednek vele.
Ez azonban csak utópia.
 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr263367947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sdavid88 2011.11.10. 11:46:19

Azt a kis tartalékjelző lámpát én is hiányolom. Rakhattak volna bele igazán.

hallari 2011.11.18. 18:45:14

Megtörtént eset: volt egy 626-os Mazdám. Az egyik henger egyszer csak elkezdett nemműködni. Elvittem hát oda, ahol vettem (japán autó értékesítő és szervíz). Fal tele különböző országos szerelőversenyeken elért díjakkal. Kocsi körüláll, megszakért. Az injektorral lehet valami, benzinbe beöntenek egy adalékszert kétezerért, munkadíj háromezer, semmi nem változott, csókolom. Elviszem a szerelőmhöz (ő küldött el hozzájuk, hogy előbb nézzék meg, mert ő német autó szakértő). Különösebb vizsgálat nélkül (csak megnézte/meghallgatta) megrendelt egy gyújtáskábel köteget. A gyári ár kevesebb, mint feléért. Berakta és láss csodát:patentul műxik. Még pironkodott, hogy mit kérjen a bő 10 perc munkáért, úgy kellett rátukmálnom 1.500 Ft-ot.
süti beállítások módosítása