Csobánka és Pilisvörösvár között van egy életveszélyes út.
Kanyargós, lankás, sárfelhordásos, vízátfolyásos, vadcsapásos.
Rendszeresen megyek rajta, nyulat, őzet gyakran látok, de baromarcút majdnem mindig.

Tegnap is egy szakadt BMW lihegett mögöttem, majd egyszerre előzött meg engem és az előttem haladó furgont, záróvonalon, kevés híján árokba kényszerítve a szembejövő Toyotás öregurat. Az előzést ráadásul úgy fejezte be, hogy megcsúszott, alig bírta egyenesbe hozni a betegágyát.

Már épp elfelejtettem az egészet, amikor az útszakasz legcikisebb pontjához értem. A katonai kiképzőbázis bejáratánál vagy egy kettős kanyar, ahol mindennaposak a kicsúszásos balesetek. Láttam már ott súlyosat is.
A negyvenes korlátozás oda szerintem kevés, különösen azért, mert azt a táblát indokolatlanul kipakolják sok helyre.

Szembe jött egy nyuszimuszi, női kisautóval.
Gyorsabban, mint az ideális sebesség, de még gyorsabban, mint a megengedett.
Vizes útburkolaton.
Megcsúszott.
Ahogy lenni szokott, a kocavezető ilyenkor ijedtében beleáll a fékbe, az autója pedig megpördül.
Így lett a nyuszikáéval is.
Megpördült, majd megállt az árokban.
A vezetője biztosan sértetlen maradt, talán az autója is.
Az előbbi büszkén mosolygott rám.

Hülye picsa, ha 25 méterrel előbb járok, frontálisan ütközünk, vagy ha furgon lassabb egy kicsit, akkor neked már harangoznának!

A KRESZ előírásának megfeleltem: meggyőződtem arról, hogy nem történt sérülés, nincs veszély, elhajtottam a helyszínről.
Emberileg persze ott kellett volna maradnom, segíteni kijönni az árokból, leállítani a forgalmat, ilyenek.

De.

Baromira tudok haragudni a felelőtlenül rodeózó agyamentekre.
Erre a libára már így is több időt fordítottam, mint amennyit megérdemel.
Remélem, egy kicsit magába száll és a jövőben óvatosabb lesz.
Legalább ő.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr972964215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1kutya 2011.06.07. 13:04:59

azt hitte meg tudja erőszakolni a fizikát.

nem sikerült...

seagull 2011.06.08. 12:59:35

Az esetleírás tanulságos, de a közbefűzött kommentekből azért sejteni, te hogy vezetsz. A nagyon "tudatos", "minél lassabb, annál jobb", "aki nálam gyorsabban megy, az őrült" tipikus jegyeit vonultatod föl, aki kéjes elégtételt érez, ha végre igazolva látja saját, többnyire forgalomakadályozó magatartását. A sebességkorlátozó táblákat kanyarok előtt mifelénk jócskán alálövik az indokoltnak(biztos, ami biztos), ezért is van az, hogy az emberek többnyire levegőnek nézik. Igen, igen jól ismerem a kérdéses útszakaszt, nem látatlanban okoskodom.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.06.08. 14:40:19

@seagull: Én azért úgy látom 20 év távlatából, hogy a vezetők is fejlődgetnek és a sebesség korlátozó táblák is közelednek a reális értékekhez.

Mondjuk Horvátországban, ha egy kanyarban az van kiírva, hogy 30, akkor az tényleg 30. Először majdnem mexívtam, amikor magyaros lendülettel érkeztem. :)

sdavid88 2011.06.09. 16:21:48

@TrueY: Én is így jártam horvátban. :) Ott nem véletlenül rakják ki a sebességkorlátozó táblákat.
süti beállítások módosítása