Megyek befelé Budapest egyik forgalmas, háromsávos sugárútján, ahogy majd' minden nap.
Alig lépem át a megengedett 70-es sebességet, de átlépem.
Előttem, utánam senki a közelben, én pedig a legbelső sávban.

Meglátok a visszapillantóban egy BMW-t, ahogy nagyon gyorsan közeledik, ezért - számomra mi sem természetesebb - lehúzódom, a középső sávba, hadd menjen, én az ilyenekkel soha nem akarok konfliktusba keveredni.
A BMW kábé 110-es tempóval eldönget mellettem.
Párszáz méterrel előttünk mennek autók, a BMW ezekhez közeledik, amikor a középső sávból látszólag minden indok nélkül kimegy elé egy kis kék autó.
A BMW utoléri és ahogy ilyenkor lenni szok, beleáll a seggébe és jobbra-balra rángatja a kormányt, jelezve hogy ő csak ideiglenesen tartózkodik a kis kék kocsi mögött, amúgy már 100 kilométerrel előtte kellene járnia, rá nem vonatkoznak a fizika törvényei, tehát ha akarna, akár át is hajthatna az előtte haladón, de most épp nem akar.

Közben a három sáv feltorlódik, no nem leállunk, vagy araszolunk, csak az egész mezőny a megengedett sebesség körül halad és én is utolérem őket, még mindig a középső sávban.
A BMW nem veszi észre, hogy

  • a kis kék már ha akarna se tudna lehúzódni, mert nincs hova
  • hiába húzódna le, a BMW ezzel mindössze egy autónyi helyet nyerne, mert előtte is tömött sor halad

ennek ellenére 15-20 cm-rel a kék mögött megy, látom hogy villog és továbbra is rángatja a kormányt.
Közelebbről megnézve meglepve látom, hogy a legkisebb BMW-ről van szó, kissé szakadt és helyenként rozsdás, továbbá egy huszonéves, szőke lófarkas leányzó ül benne, egyedül.

A kis kék kissé lesötétített ablakain keresztül annyit látok, hogy a pilótája vigyorogva tapad a visszapillantó tükörre és az agresszív BMW-s csirke vergődésén szórakozik.
Az arcát csak azután veszem ki egészen, hogy elmegyek mellette és a külső visszapillantóba nézek.
Egek, az is egy fiatal csajszi.
Jól elvannak egymással.
A napokban egy hasonló autós böstörködés egy vétlen motoros életébe került de ezek a lányok arról mit sem tudnak, meg arról sem, hogy a felelőtlenségükkel másokat is veszélyeztetnek.

Pár perc és két piros lámpa után megint elhúz mellettem a BMW, megint rááll az előtte haladóra és rángatja a kormány jobbra-balra, ezúttal már fél kézzel telefonál is.

Sajnos az utakon egyre több a felelőtlen agresszív tacskó, amelyik a kisebbségi komplexusait a gázpedál taposásával kompenzálja, amelyik vezetői engedélyt kap anélkül, hogy egyszer kipróbálta volna, milyen a vészfékezés mondjuk 90 km/h-s sebességnél, vagy milyen az egészséges követési távolság ugyanennél a tempónál.

Ezt általában a saját kárán tanulja meg mindegyik, meg a másén, amit okozott.
Ha túléli...
 




 

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr681105594

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: JOGIQ 2009.06.06. 21:09:36

A követési távolságAzt hiszem, teljes nyugodsággal kijelenthető, hogy a követési távolság nem megfelelő alkalmazása az általunk (gépkocsivezetők) leggyakrabban elkövetett szabálysértések egyike. Sajnos sok mindenki abban a hitben van, hogy az előtte halad…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása