1993 október 29.
Aznap helyezték forgalomba azt a Passatot, amit most életem legjobb autójának tartok.
Akkor egy hathónapos Mercedes 200E-vel jártam.
Malacorrúra jelentkeztem be, de a cégem második embere Mercivel, a harmadik Audival járt és azt mondták, nekem nem lehet rosszabb autóm, mint nekik. Így lett akkor a a 124-es. Nem volt rossz, de nem szerettem soha.

1999 karácsonyán lett az enyém ez a malacorrú, amit a Mozaik utcai VW szerviz használtautó telepén néztem ki.
Mindennap arra mentem haza (egy bordó szolgálati Toyota Avensissel) és mindennap megnéztem. 1.550.000 Ft volt az ára. Akkor még nem gondoltam, mekkora vétel volt.

Készültem persze a születésnapra.

Először is lejárt a forgalmim.
Elvittem Vörösvárra a Siklósi művekbe, ők szokták felkészíteni és levizsgáztatni.
Mellékeltem egy hibajegyzéket.

  1. hangja van a kormánynak, amikor tekerem
  2. kicsit félrehúz a fék, betétcserét kérek
  3. megint nyikorog valami jobboldalt elöl
  4. talán cserére szorul a kipufogó egy része, mert valahol szökik belőle a gáz
  5. a tolatólámpám az útviszonyoktól függően villog vagy inkább vibrál

Két nap múlva mehettem érte, ott várt engem szépen, levizsgáztatva, feketepontos környezetvédelmi matricával.  A kora miatt egy kategóriába került a kockaladával, aminek a gyári CO kibocsátás épp a tízszerese az enyémnek.

Csak a vizsgáztatás díját kellett kifizetnem, ugyanis minimális munkával megcsináltak mindent.

  1. a kormány egy kis síkosítót kapott, a duda érintkezője csúszott hangosan egy rézlemezen
  2. nem kellett betétet cserélni, egy kis tisztítás kezelte a problémát
  3. a toronycsapágyakat megspriccelték WD40-nel
  4. megtalálták a kipufogó egyik csatlakozásán a rést, amit egy kis tömítőpasztával eltüntettek
  5. megreszelgettek egy korrodált csatlakozót és a tolatólámpa is meggyógyult

Azt szeretem ebben az autóban, hogy egyben van!
Egy tíz évvel fiatalabb Volkswagent már nem lehet így megcsinálni, minimum három nagyobb alkatrészt ki kell cserélni, darabját 80-100e Ft-ért. Az autóipar gondoskodott a jövőjéről és már nem gyárt ilyen igénytelen malacokat.

A fogyasztásom 7,8-8,4 liter között van, a kilométeróra 313.700 körül jár.

Volt egy szépséghibánk.
Egy olajcsere alkalmával megsérült a szép új hátsó lökhárító.
Ezt a XI. Leiningen utcai műanyag szervizben 3000 Ft-ért nyomtalanul eltüntették.

Mától kezdve van egy évünk erre a dalra:

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr455605603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sdavid88 2013.11.09. 08:17:22

Gratulálok az évfordulóhoz!

PAtr0n 2014.01.19. 22:06:14

Gratula hozzá!
Mi áprilisban leszünk 26! :)
süti beállítások módosítása