2011.12.07. 17:41
Autóroncsok újjászületése
M7-es autópálya, tavaszi délelőtt. A kis Renault a külső sávban poroszkál békésen a Balaton felé, egy szem nő ül benne, a tempó úgy 110 km/h. Egyszer csak hátulról beleszáll egy német.
Totálkár.
A roncsot elszállítják, a gazdi legnagyobb meglepetésére néhány hét múlva a biztosítónál rendezett aukción kopasz hegyomlások hada versenyzett a sérült járgányért.
- Mi a fenét csinálnak vele, kibelezik? - kérdezte a kárfelvevőt.
- Ugyan, asszonyom, dehogy. Ennek az autónak az eleje ép. Középen kettévágják, szereznek hozzá hozzá egy másik roncsot, aminek az eleje tört rommá, vagy lopatnak egy ugyanilyet. Azt is kettévágják és a két fél autóból hegesztenek egy egészet, amit egy mutyizós forgalomba helyezést után és visszatekert kilométerórával kitesznek egy használtautó kereskedésbe, úgy mint a nagypapa keveset használt autóját, ami többet állt a garázsban, mint az úton. Jön majd valaki, elhiszi és ha szerencséje van, állandóan hordhatja javítani. Ha nincs, akkor csattan vele, a verda a hegesztésnél újból kettészakad és aki benne ül, az meghal.
Mindezt a Totalcaron olvasott Óratekerők című cikk juttatta eszembe.
Nem nagyon akartam elhinni, hogy egy egész iparág él a roncsok feltámasztásából, de most már így muszáj lesz.
Vennél ebben az országban ma használt autót?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Suttora 2011.12.07. 20:45:07
Frick László Emlékzenekar 2011.12.16. 08:19:08
Ó, boldog idők, a 20 évvel ezelőttp Peugeot-on két alumíniumlapka az azonosító, fogta a májer a rendszámokat meg lapkákat, kiment NSZK-ba vagy Belgiumba. Ali Muhammad Bogdanivich GMBH már gurították is elő neki a hasonló Peugeot-t és rá a táblákat (popszegeccsel9 és már kész is volt
De mai s vannak jelentős művészek, akik csak az adathordozórészeket műtik.
becsületes eljárás: Fogom a donorautót, a halottból a jó motort beleültetem, az alvázszámra ráütök egyet a baltafokával és le AF-esztetem. Maga az gépjárműfelügyelet segíti a különben miért is tilos kasznicserét?
Miért nem lehet AngloAmerika? A lényeg a világítás és a fék, egyébként olyan autót építek, amilyet akarok, csak a fékhatás haladja meg az előírt mértékben a szükségeset a motor erejéhez képest
és a világítás legyen 101%.
Biztonságiöv
és kész is
Utolsó kommentek