M7-es autópálya, tavaszi délelőtt. A kis Renault a külső sávban poroszkál békésen a Balaton felé, egy szem nő ül benne, a tempó úgy 110 km/h. Egyszer csak hátulról beleszáll egy német.

Totálkár.

A roncsot elszállítják, a gazdi legnagyobb meglepetésére néhány hét múlva a biztosítónál rendezett aukción kopasz hegyomlások hada versenyzett a sérült járgányért.

- Mi a fenét csinálnak vele, kibelezik?  - kérdezte a kárfelvevőt.
- Ugyan, asszonyom, dehogy. Ennek az autónak az eleje ép. Középen kettévágják, szereznek hozzá hozzá egy másik roncsot, aminek az eleje tört rommá, vagy lopatnak egy ugyanilyet. Azt is kettévágják és a két fél autóból hegesztenek egy egészet, amit egy mutyizós forgalomba helyezést után és visszatekert kilométerórával kitesznek egy használtautó kereskedésbe, úgy mint a nagypapa keveset használt autóját, ami többet állt a garázsban, mint az úton. Jön majd valaki, elhiszi és ha szerencséje van, állandóan hordhatja javítani. Ha nincs, akkor csattan vele, a verda a hegesztésnél újból kettészakad és aki benne ül, az meghal.

Mindezt a Totalcaron olvasott Óratekerők című cikk juttatta eszembe.
Nem nagyon akartam elhinni, hogy egy egész iparág él a roncsok feltámasztásából, de most már így muszáj lesz.

Vennél ebben az országban ma használt autót?

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr523446180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suttora 2011.12.07. 20:45:07

És olyat ráadásul nem is könnyű szerzni, aminek az eleje ép, nem csoda, hogy ment érte a marakodás. Sajnos ez van...

Frick László Emlékzenekar 2011.12.16. 08:19:08

Tele van a net süketgyerekek poenképsorozataival meg videókkal hajszálpontosan kettéesett autókról. Ezek az efféle műtétek. A lusta karosszériás a legrövidebb egyenes vonalban hegeszti össze a két felet,. "SZAKMAILAG" a "Szék" alakú hegesztés a profi, az egyik autó ép hosszóküszöbrésze a másiké helyére kerül, így stabilabb a műtét

Ó, boldog idők, a 20 évvel ezelőttp Peugeot-on két alumíniumlapka az azonosító, fogta a májer a rendszámokat meg lapkákat, kiment NSZK-ba vagy Belgiumba. Ali Muhammad Bogdanivich GMBH már gurították is elő neki a hasonló Peugeot-t és rá a táblákat (popszegeccsel9 és már kész is volt
De mai s vannak jelentős művészek, akik csak az adathordozórészeket műtik.

becsületes eljárás: Fogom a donorautót, a halottból a jó motort beleültetem, az alvázszámra ráütök egyet a baltafokával és le AF-esztetem. Maga az gépjárműfelügyelet segíti a különben miért is tilos kasznicserét?

Miért nem lehet AngloAmerika? A lényeg a világítás és a fék, egyébként olyan autót építek, amilyet akarok, csak a fékhatás haladja meg az előírt mértékben a szükségeset a motor erejéhez képest

és a világítás legyen 101%.
Biztonságiöv
és kész is
süti beállítások módosítása