malacorr 2011.11.16. 11:38

Birkaeffektus?

Ugye nem haragszik rám senki, ha ezúton bevallom, hogy sem gyalogosan, sem autóval nem szeretem a tömeget, nem érzem jól magam, ha sokan vannak a közvetlen közelemben.

Vannak helyzetek, amikor nincs mese.
Dugóban például.

A nagy parkolókban viszont oda állok, ahova tetszik.
A többség úgyis a bejárat közelébe nyomul, nehogy kettővel többet kelljen lépni.

Én kisebbség vagyok és szeretek nagyon messzire, a lehető legtávolabbi zugba állni. Így kisebb az esély, hogy a következő autó azonnal mellém áll és hamarabb szeretné kinyitni az ajtaját az amúgyis szűk helyen, kisebb az esély, hogy rányitja az ajtaját az enyémre és megsérti a még mindig eredeti fényezést, kisebb az esély arra, hogy összetolassak valakivel, mert ötvenméteres közelemben nincs másik járgány.

Valami viszont nem értek.
Mire visszaérek az autómhoz, tízből nyolcszor ott áll mellettem valaki.
Szerencsésebb esetben csak az egyik oldalon, rosszabban mindkettőn.
Közel és távol nincsenek autók, tehát nem a parkoló telt közben meg ennyire, de a birka csak a többi birka testközelében érzi magát biztonságban.

Vagy van valami más magyarázat?

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr583386868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2011.11.16. 12:46:35

én is így szoktam: kiállok a parkoló végére, az általad is említett okok miatt. Sajnos ez nem jelent semmi; múltkor, a teszkó parkoló legtávolabbi sarkában álltam egyedül, de mire visszatértem az autóhoz, valaki már megtörte a hátsó lökhárítómat, terméstesen eltűnt.

Elijah_Baley 2011.11.16. 16:36:26

és tényleg, én főleg azért állok be messzire, mert utálok kúszva kiszállni az autóból, de mire visszatérek, már alig tudok beszállni a körémparkolt kollegáktól.
asszem azért történik, mert az ember alapvetően társas lény :)

hallari 2011.11.18. 18:09:50

Én hiszek a szellemvilág létezésében és abban is, hogy ezek a lények akaratunk ellenére is befolyásolnak gyakran. Meg sem lepődök már azon, amikor fizikailag megmagyarázhatatlan rosszindulattal találkozom. Ezt a jelenséget is ide szoktam sorolni, hogy "kiszagolják", mi volt az eredeti célod, és dafke az ellenkezőjét teszik (illetve tetetik a befolyásuk alatt lévő emberrel), nehogymá' jó legyen neked. Persze a tisztán emberi rosszindulat is képes ilyesmire. Pár éve volt Angliában egy kísérlet, hogy parkolókat figyeltek, mennyi idő alatt áll ki egy ember a helyéről. Alapesetben ez átlag 20 másodperc volt, azonban ha látta a kiállni szándékozó, hogy valaki vár rá, akkor sok esetben 45 mp-re nőtt az idő.

malacpassat · http://malacorru.blog.hu 2016.08.16. 23:13:58

@hallari: a napokban 3 egész percig vártam villogó irányjelzővel egy ifjú hölgyre, mert amikor észrevette, hogy a helyére akarok beállni, fontos megbeszélni valója támadt a mellette ülővel. Hol rámnézett, hol rá, nyomta a szöveget és nem mozdult. Én is ráértem...
süti beállítások módosítása