Szerencse, hogy a híresztelésekkel ellentétben az öreg autónak NINCS lelke, vagy ha mégis van, akkor az már a bontóérettséghez közelít.
Ha lenne lelke a malacomnak, már akkor vérig sértődött volna, amikor 10 éve kiálltam vele az autópiacra (azóta is örülök, hogy nem vitték el) és most is rosszul esne neki minden nap, amikor a türelmem elfogyni látszik.
Igen nem a malacorrú tehet arról, hogy nem csinálják meg rendesen.

Bajok vannak vele.
Régi bölcsesség, hogy a Volkswagenhez nem szabad hozzányúlni, mert minden egyes belepiszkálás helyrehozhatatlan károkat okoz, különösen egy olyan országban, ami sohase volt híres az iparosai precizitásáról.

Egy hete kicserélték a benzinpumpát és a gyújtástrafót, azóta szaporodnak a problémák.
Egyszer már visszamentem a szerelőhöz, hogy rángat a motorfék, akkor kitisztított valami olyan csövet, amit érinthetett a klímahűtő cseréje miatti lebontás-összerakás. Azt ugyanis nem VW szerelő csinálta, hanem egy olyan gumis, amelyik foglalkozik klímával is.

A mostani problémáim:

  1. A hideg motor beindulását követő 3. másodpercben van egy olyan botlás, mintha le akarna állni a motor.
  2. Bármilyen sebességnél és bármilyen fokozatban ha elveszem a gázt, ránt a verda egyet-kettőt. Ha finoman is ránt, de inkább ne rántson egy kicsit se. Eddig nem rántott, most az új alkatrészek miatt ránt?
  3. Ha kikapcsolom a klímát, akkor az alapjárat meghülyül és ugyanazt a majdnem leállást produkálja, mint amit a hideg indulást követően.
  4. Ha megy a klíma, vagy épp leállítottam, akkor a műszerfalból jön valami olyan zúgás, ami eddig nem volt.
  5. Függetlenül a klímától 80 km/h körül jelentkezik az autó jobb eleje felől valami olyan tompa, mély búgás, amit mintha a menetszél csinálna valami kilógó cuccon. De nem lóg ki sehol semmi.
  6. A fénykürt karja minden második meghúzásra elindítja a szellőztető ventilátort, kihúzott indítókulcs esetén is.

Beszéltem a szerelővel.
Kedden megyünk.
Aztán majd kiderül, mi lesz.
Sajnálnám.
Az autót is és a szerelőt is.
1986 óta járok hozzájuk.
De megállíthatatlanul öregszem és a türelmem is fogy.

Nézegettem új autókat.
Skoda Suberb, Toyota Verso.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr412970070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2011.06.09. 16:33:13

Ajjj, te. Én megfogadtam, ha egy mód van rá, soha többet nem viszem szerelőhöz a kocsit.
Tegnapi hiba.

Lóg a kipufogóm, kb. azóta, mióta elhoztam a műszakiztatás után (kasztnizni kellett, szóval szerelőt látott..).
Megnézem, mi van vele. Le van esve a középső rögzítésről, és az egyik hátsóról. Ez épp elég volt ahhoz, hogy hozzáérjen a hátsó gumisárvédőhöz, és a kipufogóhoz hozzáolvadjon. Bravó. Alig 6e Km alatt lerázódott a helyéről, egy másik ember hanyagsága miatt. Soha, de soha többet nem viszem szerelőhöz az autót. Csak ha nagyon muszáj.

Reméljük a legjobbakat, hogy az embered rendbevágja a gépet.

Na, megyek vissza tennivenni, inkább nem idegesítem fel magam a magyar kontárokon.

malacorr · http://malacorru.blog.hu 2011.06.10. 13:27:25

@biker_kolee: ha nem lenne muszáj, én sem vinném szerelőhöz, de sajnos muszáj, mert nem értek hozzá és nem is akarok érteni, mert kétbalkezes vagyok és türelmetlen. Ezenkívül az én órabérem sokkal magasabb mint a szervizé, tehát ha én állok oda kókányolni, az kész ráfizetés akkor is, ha netán meg tudnám csinálni a járgányt.
Akkor lenne az igazi, ha meg tudnám.
De nem tudom.

KALMÁR 2011.06.12. 00:34:37

Üdvözlet.
Az 5 pontban említett búgás engem is érdekelne, az én malacom is ugyan ezt csinálja. Nálam úgy 75-nél kezdődik és 80-nál fejezi be, viszont csinálja sebesség növelésnél és csökkentésnél is. Először csapágyra gondoltam mivel üresben és leállított motornál is csinálja, az viszont cserélve lett, de a probléma maradt. Úgy hogy továbbra is megy a keresgélés hogy mi lehet a baj, kíváncsi vagyok neked erre mit mondanak. Egyébként remek a blogod, csak így tovább.

malacorr · http://malacorru.blog.hu 2011.06.15. 23:09:21

@KALMÁR: köszönöm az elismerést.
Most cserélik épp az alapjáratot szabályozó motort, annak valami iszonyatos hangja volt. Lehet hogy ez csinálta a tompa búgást is, majd kiderül.
A Tiédet már cserélték?
Írnál valamit a malacodról?
Kép van róla?

KALMÁR 2011.06.17. 12:48:06

@malacorr: Hello.
Nos, nálam ezt még nem kellet cserélni, de meg fogom nézetni, lehet nálam is ez a gond. A malacom pedig egy 1993-as gyártású kombi, 1,9TD,fehér és tudtommal egyike az utolsó legyártott daraboknak. Van benne több mint fél millió kilóméter óra szerint, de szerintem ez jóval több, mivel 2002-ben hozták be Németországból és biztos pörgettek egy kicsit a órán. Ekkor került hozzám, első autóm, amikor megláttam az orrát és bele ültem, és kényelmesen elfértem (198 cm vagyok), tudtam ezt az autót nekem készítették. Sajnos öt évig munka autó volt, de már jó pár éve már csak a hétköznapokon használom. Soha nem hagyott cserben, mindig haza vitt. Apró hibákat leszámítva nagyon jó állapotban van, vigyázok is rá mint a szemem fényére. Soha el nem adnám, ilyen autóm nem lesz másik. Hát ennyi, képet majd rakok fel.
Köszönöm az érdeklődésed

malacorr · http://malacorru.blog.hu 2011.06.30. 23:02:33

@KALMÁR: várom a képet, legyen önálló posztja a Te malacodnak is.
A búgás nálam megszűnt, tehát a két cserélt alkatrész egyike csinálhatta: a gyújtótrafó, vagy az alapjárati szabályozó motor.
mindkettő elég hihetetlennek tűnik.
süti beállítások módosítása