Megint előfordult az a nagyon ritka, de meglehetősen bosszantó jelenség, hogy nem indul a malac. Elfordítom az indítókulcsot - és nem történik semmi, még a ledek sem veszítenek a fényerejükből, mint a gyenge aksi esetén.

Voltam már szakembernél ezerszer.
Kicserélték az akkut.
Kicserélték az ékszíjakat, mondván hogy csúsznak és ezért nincs töltés.
Kicserélték a gyújtáskapcsolót, mert öreg.
Generálozták az önindítót, szénkeféket cseréltek meg olyanokat, amiről még nem is hallottam.

Ilyenkor persze egy darabig minden rendben volt, aztán egyszer csak - és mindig melegben! - megint nem indult.

Volt hogy vártam egy kicsit - és indult.
Vagy többször próbálkoztam - és indult.

3 éve nyáron tettünk egy nagy kört. Salzburg - Innsbruck - St. Gallen - München - Regensburg - Passau.  Onnan egyfolytában Hegyeshalom híres Paprika Csárdájáig. Légkondival.
A kétórás ebédszünet után csak bikázással indult.
Tavaly nyáron a dunakeszi BAUHAUS parkolójából bikázással sem, de párperces várakozás után anélkül.

Most megint cserben hagyott.
Szerencsére lejtőn álltam, gurulni kezdtem, aztán mentünk. Lendületben leállítottam a motort és indítóztam: indult.
A szokásos jelenség, oka ismeretlen.

Lehet hogy most felkerült a pont az í-re?

Elmentem a Nyíri-féle autóvillamossági szervizbe.
Ott rövid méricskélés után megállapítódott, hogy amikor néhány éve kiszerelték a malacból a riasztót, két megszakított kábelt műanyag védőbe bújtatott sarukkal kötöttek össze: ez lehet a hiba oka.
Kiiktatták, szakszerűen összekötve a két kábelt, plusz kaptam egy harmadikat, probléma esetére a megfelelő helyre érintve azzal beindítani a malacot. A nagyfőnök még megkért, hogy egyszer huzamosabb haladás utána, nagyon meleg motorral állítsak oda hozzá, mert méregetne még.

Igenám, de azóta nem volt semmi problémám.
Ki tudja, meddig marad így.
Bevallom, megfordult a fejemben a malacozás abbahagyása.
Aztán magamhoz tértem!
A malac marad!
Mert imádom! :-)
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr822885002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2011.05.07. 15:07:35

Az utólagos riasztók bizony tudnak furcsaságokat mívelni. A 91-es Polomban is volt valamikor egy, aztán kikötötték, de benne hagyták. Aztán pár hete kutakodtam (nem is tudom már, miért) a kormány alatti részeken, és megtaláltam. Na, mondom, ha már itt vagyunk, akkor kiszereljük. Ki is szedtem minden gond nélkül, egy valami volt gázos, hogy a riasztó miatt a gyári gyújtáskábelt átvágták egy az egyben.. Forrasztgathattam egy jó ideig, mire sikerült jóra megcsinálni. :))

malacorr · http://malacorru.blog.hu 2011.05.07. 15:12:56

@biker_kolee:
1. Még nem fordult elő, hogy a poszt megjelenését követő percekben komment is érkezezzen, köszönöm és hurrá ! :-)
2. megerősítettél, hogy valszeg ez volt a hibajelenség tényleges oka. De örülnék, ha igaz lenne!
Akkor már csak a klímát kell megcsináltatnom és megint lesz egy tökéletes malacom.
(igaz valami néha túl hangosan búg, szerintem a benzinpumpa)

biker_kolee 2011.05.07. 15:37:18

@malacorr: Amint minden gyári, minden gond megszűnik, én ennek a híve vagyok, pláne ezeknél a 20 éves VW-knél. :))

Ó, klíma, én azt hamar megoldom. Ablak le. :))))))

Követem a blogodat, és kicsit szomorú is vagyok, hogy nincsen gyakrabban bejegyzés, mert bizony szeretem a szerelgetős-hibafeltárós posztokat. Én pl. tegnap az olajkartert kaptam le, először is szimpla kíváncsiságból, hogy van-e valami az alján, ami nem odavaló (jelentem, semmi nem volt), de ha már ott jártam, akkor beraktam a tömítést is, ami nem volt.. Szívtam vele 4,5 órát, de még így sem sikerült egyetlen egy csavart feltenni a 20-ból. A belső féltengely fölött van a helye.. A villáskulcs nem fér be, nem hogy a csavar.. Szóval majd a jövő zenéje lesz, igazából csak a tökéletességre való hajlam miatt akarnám visszarakni, funkciója úgymond nincs, ott van tőle 3-3 cm-re a másik két csavar.

Viszont baromira zavar az egyéb olajfolyás.. Valahol csurog, csak nem sikerült kideríteni még, hogy hol. Csak mostan vizsgaidőszak közeleg, a prioritás megváltozott.. :))

malacorr · http://malacorru.blog.hu 2011.05.10. 01:00:31

@biker_kolee: köszönöm, igazán megtisztelő!
Én olyan kétbalkezes vagyok, hogy hozzá nem mernék nyúlna az autóhoz, csinálja csak a szakember, mert az ért hozzá, én meg nagyon nem.
Kellemetes vizsgázást!

biker_kolee 2011.05.10. 07:16:09

@malacorr: Az a jó, hogy olyan egyszerű, mint a faék, és adja magát. Így súlyos pénzeket spórolok meg, ami egy egyetemistának azért jól jön.. :))

Köszönöm a kívánságot, a mai 3 ZH-t keresztbe húzta egy Bcsaba-Eger-Bcsaba etap, szóval mehet a magyarázkodás és az új időpontkérés.. :)))))
süti beállítások módosítása