malacorr 2010.12.04. 16:29

Csakis gumival!

Továbbra is úgy gondolom, hogy a nyárigumival való téli közlekedés felelőtlenség és életveszélyes, ezenkívül alig várom, hogy a mostanság oly divatos szigorítások kiterjedjenek a nyárigumis baleset-  és forgalmi dugó okozás komoly szankcionálására.
Amíg nem kényszerítik a parasztot óvatosságra, addig a paraszt nem lesz óvatos.
Szerintem hiba volt a rendőrség részéről október eleji éjszakai fagyok miatt a téligumira átállást szorgalmazni, most viszont a hó és locspocs előtt mindenképp meg kellett volna szólalniuk.
Én nem vártam meg a latyakot, 2 nappal előtte gumishoz mentem.
 

Mára megírásra értek a gumikalandjaim.

Korábban volt a malacnak két felnigarnitúrája két garnitúra gumival.
Valamikor november derekán és február végén álltam be mindig ugyanahhoz a gumishoz a sorba és várakozás közben jókat aludtam. Lekapták a gumikat, felírták rájuk hogy melyik melyik, becsomagolták és berakták a csomagtartóba.
Az onnan elővett gumikról lekapkodták az ólomsúlyokat, centírozták mindet, visszatették az autóra, fizettem 1-2 ezrest és mehettem Isten hírivel.

Egészen addig tartott ez a menetrend, amíg a gumis gazdát nem cserélt.
A tulajváltás alkalmatlan emberek munkába állításával járt, így huszonéves vezetési tapasztalattal először találkoztam olyannal, hogy a rosszul centírozott gumi egy bizonyos sebesség fölött ráz. Remeg miatta az egész karosszéria és a belső visszapillantóba szellemképesen mutatja a mögöttem jövőket.

Visszamentem, elnézést kértek, kijavították.
Azt mondta a főnök, hogy a szerelő lányos zavarában pont ellenkezőleg rakta fel a súlyokat.
Amikor a következő cserénél megtörtént ugyanez , másik gumis után néztem.

Vele először nem volt semmi baj.
Másodszor lett.
Rázott az autó.
Azt sem értettem, hogy miután kiselejteztem a téligumi felnijeit és a gumikat átszerelték a másfél éves alufelnikre, szemmel láthatóan tojás lett a négy kerékből három és brutális mennyiségű súlyt kellett felragasztani a kerekekre.
Egyet kivéve: amelyik defektes lett és többszáz métert mentem csontig leeresztett gumival. Az a felni jó volt kapásból, a szokásos 5-15 gramm súlyt kért a centírozáskor.
Addig nem volt semmi gáz, amíg ki nem mentem az autópályára.
90 fölött elöl-hátul rázott, mint a vibrátor.
Visszamentem.

Ott volt a főnök.
Ő nézte meg.
Finoman lecseszte a szerelőjét, egy amúgy szimpatikus fiatal autószerelő srácot.
A kisebbik baj az volt, hogy leestek az alufelnire felragasztott súlyok.
Nem mind, de elég sok.
A nagyobbik az, hogy nem szedte le a régieket, vagyis nem az összeset.
Ahogy másodszorra leszedett mindent, megint a szokásos mennyiségű súlyokra volt szükség.
Azóta megint jó.

A Turázson még nincs téligumi, de nem is hozom ki a garázsból.
Örülök ráadásul, hogy a téligumikat felnivel együtt vettem, így egy hibalehetőséggel kevesebb és az időszakos csere sem viseli meg annyira az alufelnit, de a gumikat sem.

Nem említettem a gumis műhelyeket.
Az egyikkel kivételt teszek.
Ahogy beérünk Szentendrére, ott a Pannónia-telepen balkéz felé az egyik sakron van egy gumis.
Soha nem látok nála sort, de ügyfelet is ritkán.
Nem véletlenül.
Egy ismerős most szidta, mint a bokrot, mert igen trehány munkát végzett.
Elmondom, mit művelt velem.

Az első rázós kaland után hozzá mentem és megkértem: ellenőrizze a kerekeimet, hogy jól vannak-e centírozva. Akkor még arra gondoltam, hátha az előző műhely gépével van valami gáz.
Ő úgy csinált, mint aki nem érti, lekapta a kereket és arról a súlyokat.
Amikor rászóltam, hogy ember, mit csinál, én nem ezt kértem, hanem ellenőrzést, csak vonogatta a vállát és centírozta azt az egy kereket. A többihez nem engedtem hozzányúlni.
Kifizettem neki amit kért, ő hátrament a visszajáróért (200 Ft) és többet nem láttam.
Nyilván ő is arra gondolt, hogy 200 Ft-ért már csak nem fogok a hidegben 5 percnél tovább várni.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr362492931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2011.04.22. 16:03:00

(Mostan találtam meg ezt a posztodat)

Az a szentendrei gumis az, amelyik nagy Pirelli logok hirdetnék a minőséget? Ha igen, akkor velük nekem is van sztorim..

Téligumi, ereszt, előző nap este raktam fel, indulás előtt nem volt időm leellenőrizni őket. Reggel centríroztatás, aztán indulás. Húz balra.. Csak húz.. mindegy, felfújom, aztán kerítek egy gumist. Másnap elmegyek ehhez a jóemberhez, nézzmá'rá, jó, leszedi, megnézi, rozsdás a perem mentén. Oks. Megcsiszolja kicsit, megy vissza a gumi, centrírozás újra (mily' örömteli), 2000 Ft. Öhhhh, jól van. Alig telik el másfél hét, megint ereszt. Azt hittem, a fejéhez vágom a kereket..

malacorr · http://malacorru.blog.hu 2011.05.07. 15:03:01

@biker_kolee: nem tudom hogy az-e, de majd legközelebb megnézem, ha arra járok.
süti beállítások módosítása