A legutóbbi tankolás alkalmával 7,44 -es fogyasztás számoltam 100 kilométerre.
Ezt ugye egy 16 éves malacorrúval csináltam, most csak városban (!), negyedmillió kilométeres futás után, 1,8-as benzines motorral.

Nem sikerül mindig így, de amikor összejön akkor örülök.
Annak hogy ilyen a verdám, meg annak hogy így vezetem.
A kútról kijövet elhatároztam, hogy pontokba szedem mindazt, amitől olcsóbban  járok, mint mások.
Íme:

  • az autómat rendszeresen karbantartatom (legutóbb a Lambda-szonda csere változtatott a fogyasztáson)
  • 98-as, jó minőségű benzinnel  járok (igyekszem csak olyan helyeken tankolni, ahol biztos lehetek abban, hogy nem, vagy csak alig pancsolják a benzint)
  • kerülöm a fölösleges gázfröccsöket, az indulataimat soha nem a gázpedálon vezetem le
  • kerülöm az indokolatlanul magas sebességet (olykor nincs értelme a megengedett maximummal haladni, hiszen előre nézek és látom hogy nemsoká lassítani kell, vagy  megállni)
  • törekszem a FOLYAMATOS haladásra.
    Talán ez a legfontosabb, hiszen a legtöbb energiát mindig a gyorsítás viszi el. Ismerem azokat az utakat, amerre gyakran járok és igyekszem alkalmazkodni a lámpákhoz. Tudom hogy hiába hajtok a megengedett sebességgel, úgyis pirosat kapok a következő kereszteződésnél. Ilyenkor - ha van - a szélső sávban megyek lassabban és a lámpánál lassítanom sem kell. Általában itt érem utol azokat, akik padlógázzal döngettek el mellettem és szidják az autójukat a fogyasztás miatt, vagy annyi pénzük van, hogy nem érdekli őket.
    Kerülöm azokat az autókat (lesötétített ablak, teleablak, furgon, kisbusz, stb.), amin nem lehet keresztüllátni. Szeretem jóelőre tudni hogy mi következik és soha nem a gázt taposom ész nékül, mert városban ezzel perceket sem lehet nyerni, hanem mindig a forgalom ritmusát figyelem, hogy minél kevesebbet kelljen fékezni és gyorsítani.
    Az araszolást is kevesebb benzinnel lehet megúszni, ha nem többsávos az út, mert akkor biztos átmásznak elém a lyukba amit hagyok, de pl. az alsó rakparton, ahol egy sáv van és messzire ellátni, ott ha tudok, kettesben megyek alapjárattal és olykor kiteszem üresbe, ha lassítani kell.
    Szerencsére egyre ritkább az olyan majom, akinek nagyon sürgős és rámtapad, mert nem viseli el, hogy van előttem néhány üres méter.
    Egyre többen ismerik fel, hogy olcsóbb és kényelmesebb folyamatos lassabb tempóban haladni, mint állandóan gáz-fék gáz-féket játszani és közben lilulni a dühtől.
    Megfigyeltem, hogy ilyenkor a sor is gyorsabban halad.

Apróságok, de sok múlik rajtuk.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr651119049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Patkany 2009.05.13. 19:15:52

Klassz. Csak elég unalmas lehet.

Bambano 2009.05.13. 19:19:38

van-e élet a halál előtt?

yooccoo 2009.05.13. 19:21:03

szerintem üres helyett jobb a motorfék, ha már úgyis lassítani kell

Cornucopia 2009.05.13. 19:40:21

Sose a gyorsítás miatt fogyaszt többet az autó, hanem pont a fékezés miatt, amikor a mozgási energiát hővé alakítja a fék! Főleg benzinesre igaz ez mivel ott a pillangószelep fojtása miatt kb 4-10% a hatásfok csökkenés, tehát ha jobban nyitva a pillangószelep akkor kevesebb a veszteség! Nem árt tudni...
A másik pedig hogy a 98-as semmiféle fogyasztáscsökkenéssel nem jár, ha a motort nem ehhez optimalizálták, tehát feleslegesen fizetsz érte többet.

k_chris 2009.05.13. 19:41:15

Patkany: lehet. de nem annyira faraszto es olcsobb. Neked mi er tobbet?

yoocoo: pontosan, igy lehet faterom mazda 323asaban 160e km utan is az eredeti féktárcsa, szervizes alig akarta elhinni hogy alig kopik :), es meg mindig nem szukseges cserelni.

Patkany 2009.05.13. 19:50:56

@k_chris: nekem nagyon sokat számít a vezetés élménye. Nem azt jelenti hogy mindig gyorsulgatok, de a fogyasztás állandó nézegetése kissé egyoldalú élményt ad.
Aki nem akarja hogy fogyjon a benzin, az pattanjon bringára! Néha meg tessék élvezni ahogy gyorsul a gép, és veszi a kanyart!

vjalle76 2009.05.13. 20:07:39

Dizelt kell venni es kesz. Nekem 7.6-ot evett utoljara, pedig nyomom mint allat, mindenkit letolok a rakpartrol :)
(14 eves, 2.1-es turbodizel, masfel tonna)

Jazzos 2009.05.13. 20:08:14

Patkany: igazad van félig, de ez a bejegyzés azoknak szól, akik spórolni akarnak. Neked azt kéne olvasni, ahol sportosan vezetnek. Mindkettő lehet élmény. No offense. :)
Egyébként a legjobb meg bringával gyorsulgatni meg kanyarodni. :)))

yooccoo 2009.05.13. 20:41:56

azért is jobb a motorfék, mert akkor nem adagol üzemanyagot

@Cornucopia: így-így
mondjuk annyival jobb a magasabb oktánszámú, hogy az biztosan megvan 95
pár ezer km után pedig idomul azért az autó a löttyhöz

AP! (törölt) 2009.05.13. 20:57:21

@Cornucopia : "ott a pillangószelep fojtása miatt kb 4-10% a hatásfok csökkenés" ez mit jelent? nem értek hozzá, azért kérdem. tehát motorfékezzek, vagy üresben toljam?

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.05.13. 21:28:51

Motorfék. Üresben a motort a benzin hajtja, a kerétől el van választva, te meg koptatod a féktárcsát. Motorféknél a benzit totál elzárja, a motort a kerék forgása hajtja, és lassul az autó anélkül, hogy a tárcsát használnád. Amikor üresbe rakod, vagy gyorsítasz, akkor gyújtás, benzin, és megy a motor. Gyakorlatilag olyan mintha betolnád, csaj ez tök üzemszerű. :)

csati 2009.05.13. 21:38:38

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: egyébként poén, hogy levezettem vagy 8 évet, mire ezt megtudtam, addig azt hittem, hogy a leggazdaságosabb az üresjárat lassulásnál. Ezt taníthatnák az autóssuliban. Igaz, én is hülye vagyok, sok évig nem néztem utána a spórolós vezetésnek...

yooccoo 2009.05.13. 21:49:05

annyit még, hogy kb. 1500-as fordulatig 'él' a motorfék, alatta már olyan, mintha üresben lenne a váltó, tehát van fogyasztás

Alhazred 2009.05.13. 22:00:40

a régi gépeknél még ment benzin is motorfék közben, alapjárat-mennyiség.

mellesleg jó post, hasznavehető.

malacorrú · http://malacorru.blog.hu 2009.05.13. 22:47:22

Jé, ennyi hozzászólás azóta összesen nem volt, mióta megvan a blog!

Nagy tisztelettel kérem azokat, akik a motorfék előnyeit ecsetelték, árulják el nekem, hogy ha az a helyzet, amit a posztban írtam, tehát hogy a dugóban kettesben csorgok alapjáraton (értsd: a gázpedálhoz hozzá sem érek) akkor HOGYAN KELL MOTORFÉKEZNI?

Hátha tanulok valami újat! :-)

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.05.14. 10:59:04

@malacorrú:
Kolléga úr, akkor bizony káromkodni, kell, nem motorfékezni. :)) Dugóban az a legjobb (legkisebb rossz) szerintem is amit te csinálsz, csak a nagyfaluban nem mindig kivitelezhető. Jönnek mögöttem, ha nem tépek előre a sor végéig bent ragadnak mögöttem a kereszteződésben, meg ilyen finomságok. Utálok Pesten kocsival közlekedni. :) Villamos, bringa, és akkor még parkolóhelyet se kell keresnem (minimum negyed óra és fizetős, ennyivel nem gyorsabb a fent említett kettőnél a kocsi)
süti beállítások módosítása