Megfordultam az iroda előtt, ahogy szoktam: gyorsan, mert nagy a forgalom és egy ívben.
Most először valami nem stimmelt: nekiütődtem a túlsó járdaszegélynek.
A felnim újból megsérült.
Egyszer már kalapálták, amikor valahol Dél-Pesten egy esős novemberi este egy a kanyart levágó, pótkocsis kamion miatt kénytelen voltam a padkára hajtani és akkora volt a szintkülönbség, hogy a gyári lemezfelnim komolyan megsérült és a gumi is leeresztett.

Egy hagyományos lemezfelni szerintem egy második javítást már nem bír ki, a korral járó öregedés-csúnyulás miatt meg amúgy is fontolgattam a cseréjüket. Meg azt hogy nem fogok két kerékgarnitúrát rakosgatni, lesz egy felnim és minden szezonváltáskor átszereltetem az egészet. Úgyis centírozták eddig minden alkalommal, ha kellett, ha nem, a szerelés meg egy százassal több, azt kibírom.

További érv a felnicsere mellett: a téligumi felnijére nem megy fel a gyári VW dísztárcsa, így arra ezeket az abroncsos műanyag szarokat vettem, ám a silány minőségük miatt gyakran szorultak cserére. Volt amelyiket elvesztettem, a másikat a gumis repesztette meg amikor leszedte a kerékcsere előtt - és mielőtt még bármit mondtam volna, rámutatott a táblára, hogy nem vállalnak érte felelősséget.
Szóval elég volt ezekből a gagyi dísztárcsákból és a leamortizált lemezfelnikből is.

A Szentendrei úti Mozaik-R gumishoz jártam valamikor, most is oda mentem, miután a neten kinéztem, milyen alufelni tetszik.
Évike, a drága ügyintéző hölgy megkérdezte, milyen autóról van szó, mondtam hogy malacorrú, de aztán azt is el kellett magyarázni, hogy ez egy öregecskedő VW Passat.
A kiválasztott darab csak 15-ös méretben volt, ehhez meg gumit is kellett volna cserélni, ám a boltos szerint a 15-ös egy drága méret, míg a 14-es ára 10e Ft-nál kezdődik, a 15-ös 18e Ft-nál.
Maradtam a méretnél és arra a darabra szavaztam, aminek beraktam a fotóját.
Apró változás az autón, amitől most még jobban tudom szeretni.

Arról nem beszélve, hogy az áremelés előtt tankoltam 49 litert, ami 701 km megtétele után fogyott el a tankból, ez pedig - leírni is hihetetlen - valamivel a hétliteres fogyasztás alatt van!! Egy 16 éves verdánál!

Megérdemelte az új cipőt! :-)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr331081582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása