Az első autóm apám bogara volt. Budafokon volt egy Pettenkoffer nevű szerelője, de vizsgázni, hivatalos szervizre a Mozaik utcába vitte.

Ezt a kettőt örököltem meg tőle, de más utakra kellett mennem, mert Pettenkoffer nekem messze volt, a Mozaik utcával meg egyre több bajom akadt. Nem voltak tisztességesek, vagy inkább azt mondom, lehúztak, de nagyon.
Bevittem a járgányt valami apróbb problémával és mindig akkora számlát kaptam, amitől leültem, de rendesen.
Ki kellett pl. cserélni az irányjelző kapcsolót, mert eltört benne egy rugó, a kar a gyűrűvel 1900 Ft-ba került (egy Lada komplett oszlopa 750 Ft volt akkoriban), de a munkadíjon felül felszámoltak olyanokat, hogy egy kerék le és fölszerelése 66 Ft, ez négyszer, fényszórójavítás izzócsere során 300 Ft (nem volt semmi baja), menettulajdonságok vizsgálata 160 Ft, szóval a kapcsolócseréért ottmaradt bő egyhavi fizetésem.

Egy másik alkalommal két hónappal azután, hogy Pettenkoffer belerakta azt a kuplungtárcsát, amit atyám Regensburgból, VW szaküzletből hozott, fékprobléma miatt hagytam a bogarat a Mozaik utcában.
A megbeszélés szerint felhívtam a munkafelvevőt, hogy mikor mehetek, akkor hangzott el a következő párbeszéd

P:    - kész az autó, jöhet érte!
én:  - mennyi pénzt vigyek magammal?
P:    - tizenegyezer
én:   - mennyi??????????
P:    - kicseréltük az egyik fékmunkahengert, az tokkal-vonóval hatezer, de ki kellett cserélni a kuplungtárcsát, az ötezer
én:  - én nem kértem kuplungtárcsa cserét
P:    - én nem engedhetek forgalomba egy autót rossz kuplungtárcsával, mert ha balesetet okoz, engem küldenek a dutyiba
én:   - semmi baja nem volt a kuplungtárcsának
P:    - higgye el, volt. Csúszott. És ez egy tizenkét éves autó és hiába Volkswagen, nem örökéletű.
én:   - nézze, két hónapja hogy kicserélték a kuplungtárcsát
P:    - az valami barkácsolt szar volt
én:  - nem hiszem, apám hozta az NSZK-ból
P:    - de ki rakta bele?
én:   - Pettenkoffer
P:    - átverte magát
én:  - nem hiszem, egyrészt ő mindig tisztességes volt, másrészt végig ott álltam mellete
P.    - akkor nem cseréltünk kuplungtárcsát, hatezer a számla, viszont hallásra.

 

Ez a jóember már rég nem dolgozik a Mozaik utcában, a rendszerváltozás környékén kirúgták. Nem tudom hogy mit csinálhat most, de biztosan nem javult meg és annak ellenére, hogy huszonhárom éve nem láttam, még mindig haragszom rá, de csakis azért, mert apámat folyamatosan átverte.
 


 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr371009421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása