Októberben leszünk 16 évesek.
A kilométer számláló most 253.000 körül jár.
Eddig komolyabb probléma nem volt a malacorrúval.

Kisebbek persze voltak, de még soha nem hagyott cserben.
Nemrég másodszor kellett kicserélni az egész kipufogót.

Többször jártam a szerelőnél, mivel felment a fogyasztás 10 literre, olyan szag jött a kipufogóból, mint egy majomház és amíg hideg volt a motor, addig rángatott egy kicsit és egy kicsit öblössé vált a hangja.

Az első etapban kipufogócsere, mert szanaszéjjel volt, még a motortérben volt valami szívócső, ami szét volt hasadva teljesen és falsot szívott, a ráncigálás miatt kértem gyertyacserét, mert aktuális volt, továbbá kaptam új elosztót és a gyújtáskábeleket. Az elosztó szénné volt égve, nem is lehetett a rotort egy darabban kivenni belőle.

A menettulajdonságokat valamit javultak, csökkent a szag, elmúlt a csúnya hang, de nem  csökkent a fogyasztás és nem múlt el a rángatás, sőt, idővel erősödött.
Visszamentem.
Akkor jött lambda szonda cseréje 20.000 Ft-ért - és ez megoldott mindent problémát.
Elmúlt a rángatás és megszűnt a bűz, a fogyasztásról még nem tudok nyilatkozni, de már érezhetően csökkent.

Kértem a hátsó fékdobok cseréjét is, mert nyikorogtam. Először csak a fékezéskor volt iszonyú hangja a járgánynak, különösen hidegben, később már akkor is hallatszott valami sípolás-szerű hang, amikor csak simán gurultam. A cserével ez megszűnt.

Még kicseréltetném az első és a hátsó műanyag lökhárítót, mert igen csúnyák. Megfakultak és egy kozmetikai kezelés betette nekik a kiskaput. Letisztították valami maró anyaggal, azóta még foltosak is, rendszeresen le kell ápoltatnom őket, hogy jól nézzenek ki.

Van tennivaló ezzel a géppel mostanában, nem is kevés, mégis sok örömet okoz.
És nem felejtem el azt a 9 évet, amíg csak ment.

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr69956270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása