A vezetőülés fűthetőségét nem mindenki tudja értékelni.
A könnyen felfázó hölgyek és urak viszont feltétlenül.

A fiatalabb korosztály számára ismeretlen probléma negyven - a legújabb egészségügyi statisztikák szerint mostanában már harminc - fölött egyre sűrűbben keseríti meg a mindennapokat.

A felfázás azt jelenti, hogy ha valaki a fenekével fűti fel a hideg, télen utcán parkoló autók esetében olykor a fagypont alatti ülést, akkor hölgyek könnyen hólyag- vagy vesegyulladást, az urak pedig prosztatagyulladást kaphatnak.
Akinek már kijutott ezekből, az pontosan tudja, hogy elég egyszer beleülni egy 10 fok alatti ülésbe, máris kezdődik minden elölről.

A malacorrúban nem volt ülésfűtés.
Először megvettem az ülésre helyezhető, szivargyújtóba dugható cuccost olyan 2000 Ft-ért. Évente egyet, mert minden télen tönkrement egy, elsősorban a csatlakozója nem bírta ki az állandó ki-be dugdosást, vagy a drót tört meg.

Egyszer egy autóvillamossági szervizben eszembe jutott a probléma és kértem egy a műszerfalról kapcsolható kiállást a vezetőülés alá, a fűthető párnát pedig a csatlakozó kicserélésre után erre dugtam rá.
Ez így már kibírt 3 telet is, a negyedikre a párna lett cafrangos, gyűrött, randa.
Akkor a beépíthető mellett döntöttem.
Kábé egy huszas volt a két ülésre való szett, kapcsolókkal, mindennel.
A Péterfy Sándor utcában találtam egy autókárpitost, aki úgy beépítette az ülésembe, hogy nem is látszik a bontás-újravarrás, ráadásul a hosszú évek alatt leamortizálódott ülésfelületet is felújította egy szivacsdarab behelyezésével.

Ennek már három éve, a dolog tökéletesen működik és szerintem még mindig nem látszik az ülésen, hogy 18 éves. Pláne ha összehasonlítom a Nissan Kaskaj bemutató verdájával, ami már a szalonban rojtosra cafrangolódott.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr883365202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sdavid88 2011.11.10. 08:21:50

Szia! Jó, hogy felhoztad a témát. Az én malacomban is van ilyen beépíthető ülésfűtés, csak a hatásfokával nem vagyok teljesen elégedett. Sokára melegszik be az ülés, és akkor se az igazi. A kérdésem az lenne (ha tudod rá a választ), hogy a tiédben milyen típusú, márkájú van? Meg vagy a teljesítményével elégedve? Lehet, hogy csak én vagyok ilyen telhetetlen, de úgy emlékszem, hogy a szivargyújtósom is melegebbet csinált, amíg el nem szakadt benne a szál.
További szép napot!

malacorr · http://malacorru.blog.hu 2011.11.10. 10:38:01

@sdavid88: az enyémben is ugyanez van, nekem is lassan melegszik és szerintem azért, mert a szivacs alá került a fűtőszál, holott szerintem közvetlenül a kárpit alá kellene tenni.
Ugyanakkor annyira nem gyenge, hogy emiatt bármit csináltassak vele. Maximum ha megint randán deformálódik a felülete és emiatt újból megnyitják az ülést (;-)), akkor megkérem a szakit, bírálja felül az előző mozzanatot.

fitote 2014.07.19. 19:18:31

Hát igen én is átéltem már ezt a hideg érzést és utána a prosztatagyulladást. Nem kívánom senkinek. Az ülésfűtés segíthet a dolgon valamit. Bővebb infó

herbcaps.com/hu_HU/webshop/content/27/prosztatagyulladas-prosztatitisz-prostatitis
süti beállítások módosítása