Négy hónapja tettem le az öreg Passatot, azóta lejárt a műszakija is, most nem bírtam ki és megnéztem, mi van vele.
Nem csöpög belőle semmi és a hosszú ácsorgás ellenére pöccre indul.
Rajta még a márciusi tél kosza, el kellene vinnem a mosóba, de amilyen pechesek tudunk lenni, biztos akkor járna arrafelé egy rendőr, amelyiknek igazoltatni támad kedve.

Kedvenc Passatom még márciusban beállt a garázsba az új Michelin gumijaival, a 25. születésnapja októberban lesz, korábban mindig ősszel vizsgázott, idén sem lesz másképp.
Pihenő van!

malacpassat 2018.04.10. 18:39

Michelin, Golf

Ma a Golf is új gumikat kapott.
Budakeszi, Hofmann.
Alacsony zajú darabok, tényleg érezhető.
Csak egy kicsit volt ijesztő, hogy az utóbbi évben szabálytalanul közlekedtünk, ugyanis egy 2015 novemberi defekt óta szabálytalanul közlekedtem, mert a két hátsó guminak nem ugyanaz volt a mintája - a korukról nem is beszélve.
A fene gondolta, hogy a szemre vadiúj pótkerék még a gyári garnitúrából való - és 12 éves...
Ezt is megúsztam.

121,612 km-nél járunk.

Vasárnap Borsodban lett volna családi program, ám a meteorológia ítéletidőt jósolt. gty_162257004_54337003.jpg
Felhívtam néhány rokont, nem akarunk-e halasztani?
Nem akartak, merthogy az ilyen előrejelzések felét sem kell elhinni és különben is Isten kezében vagyunk.
Szombat este ezért újfent autót cseréltem, már csak nem indulok neki a malacorrúval a hómezőknek?
(megjegyzem van egy bosszantó hiba a fényszórócsere óta: amikor a fényszóróról visszaváltok a tompítottra, olykor elmegy a világítás és csak a helyzetjelző marad, amit a ki tudja mikor utángyártottra cserélt világításkapcsoló megérintése kezel)

Esőben indultam hazafelé, Zöldmálon már havazott, a Pasaréti téren havaseső, a Budakeszi úton ismét hó, a laktanyánál épp egy 22-es busz fordult vissza, Budakeszin káosz, elakadt buszok és a BKK villogó autói.

Másnap kora reggel telefon Borsodból: halasztunk.
Ha egy nappal korábban hisznek nekem, akkor megspóroltam volna egy autócserét, amire ráment a szombat estém, de mindegy. Marad a Golf.

cool-blue-intense-h7-64210cbi-01b_1.jpg3 hónapja a bal első fényszóró izzója halt be, ma a jobb.
Egy Shell kúthoz álltam be, az ifjú csóka lelkesen nekiállt a cserének. 2200 Ft volt a H7-es izzó, amit az ifiúr ugyanúgy rakott be, mint januárban a szervizes, balra fölfelé húzott. Szerencsére azonnal észrevettem, szóltam neki, megigazította, így a januárihoz képest féláron megúsztam az operációt.

A tavasz meg csak megjön egyszer valamikor.

malacpassat 2018.03.14. 14:32

Költözés, csere

Néhány éve egy kisebb hűtőszekrényt szállítottunk és az egész családban egyetlen autó volt, amibe belefért: a Golf. Pont a legkisebb.
Most egy papír íróasztal miatt kellett a Golfról a Passatra váltani, mert a lapja és az ugyanakkora merevítője nem fért be.
A február 19--én leállított malacorrú pöccre indult, a bal első kereke belső oldalán csak egy apró olajfolt jelezte a korát, a szerelő szerint ez a néhány csepp még benne lehetett a javítás óta, kérte hogy tegyek alá egy tiszta papírlapot és vigyem el neki, hogy meg tudja szagolni. Így lesz.
Örültem egy sort, mert az asztallap szállítása után a Passat csomagtartójába a hátsó ülések ledöntése nélkül befért minden, ami a Golfba csak az utastérbe nyúlóan.
Most a Golf maradt pihenőn.
A téligumik a jövő heti előrejelzés miatt maradnak, állítólag visszajön a fagy.

A malacorrúba - mint az egy 2011-es posztból kiderült - 2008-ban szereltettem fix Waeco ülésfűtést, amit olyan 20e Ft körüli összegért vettem és csak az egyik részét használtam föl, a másikat eltettem tartalékba.
Felkerestem Szilágyi Józsefet a Dover Kft. XIII. Hajdú utcai telephelyén, aki ezt most beépítette a Golfba, amivel ma értem el a 120.000 km-t.
Azért Szilágyi Józsefet, mert úgy emlékeztem, ő csinálta a Passatot, ám a blogból kiderült, hogy nem ő volt, hanem egy azóta elhalálozott autókárpitos, aki Péterfy Sándor utcában működött.
Szilágyi úr az elektromos ablakemelőket építette be az autómba, ki tudja mikor (ezt a malacblogot 2009 február 12-én indítottam, tehát előtte) és az is rejtély, hogy az ablakemelő beszerelésből visszamaradt alkatrészek, úgymint kapcsolófedél, tekerőkar, stb  miért az ülésfűtés dobozában várták a sorsukat, de ez legyen a legnagyobb problémám.

A malacorrúba a kapcsoló a műszerfalra került, itt a Golfban az ülésre, bal kézzel kell a térdhajlatom alá nyúlni - és a Passattal szemben itt sokkal hamarabb érezni a meleget.

golf-iv_1.jpg

ügyrendi megjegyzés
Befejeztem a blogom reklámozását a fészbúkon, mert nagyon meguntam a fészbúkot és mert kíváncsi vagyok, fészbúk nélkül hány olvasóm marad. Az elmúlt 9 évben nem is egyszer lepődtem meg azon, hogy kik olvassák a malacblogot, meg néha azon is hogy kik nem. :-)

malacpassat 2018.02.20. 09:56

Kóser malac

A napokban lőttem: eltüntették belőle a malacorrot.
Kikóserolták.
Így se rossz, de azért...

koser-malac_1.jpg

malacpassat 2018.02.19. 23:41

Autócsere

Malacorrú leállít.
Golf elhoz.
Keservesen, de beindul.
Gondolkodom, hogy leveszem a malac akkujáról a sarut, ki tudja, most meddig áll ott és a fenének kell állandóan, hogy lemerüljön az akku. Végül hagyom a fenébe.
A legutóbbi javítás óta felmerültek kérdések.
Ugye úgy kaptam vissza, hogy nem állították be a fényszórókat, mert bíztak a gyárban. Fölöslegesen.
Nem vagyok meggyőződve arról, hogy a bal első kerék belső oldalánál teljesen megszűnt az olajszivárgás és mintha a bal hátsó keréknél meg elkezdődött volna.
A malac most tiszta garázsba állt be, majd kiderül, jön-e belőle valami.

Lengőkar szilent.
Eddig azt sem tudtam, hogy létezik ilyen.
Az előző posztban említettem, hogy a malacorrú új Michelin Alpin gumikat kapott és a budakeszi Hofmannál jelezték, hogy az említett alkatrészeket nem ártana újra cserélni.

2018 január 15.
Kimegyünk a malacorrúval Vörösvárra.
A lengőkar szilentet kérem szépen cserélni.
Meg ha már itt vagyunk, akkor

  • most kérem szépen jobban megnézni, miért van olaj a garázsban az autó alatt, még ha kevés is.
  • csináljunk valamit a fényszórókkal, mert alig látok velük, ugyanakkor a Golf előtt ragyogás van
  • kérem szépen jobban megnézni, mi búg, amikor megyek, mert legutóbb azt tetszettek mondani, hogy az öreg gumi ilyen hangos. Most új gumikkal járok és hangosak azok is, de szerintem más lesz ott a probléma
  • kérem szépen állítani a kéziféket, mert a kar nagy utat jár be és nagyon a végén fog

A Vörösvár Taxi 5000 kemény magyar forintokért átszállított Budakalászra, ahol a Golf várt a garázsban.

2018 január 22
Sms érkezik Vörösvárról, hogy az autó elkészült.

2018 január 24.
Kimegyek érte.

  • a rossz kuplung munkahengerből befolyt a fékolaj a harangházba, csere 21.500 Ft
  • jobb elöl volt egy agycsapágy 10.200 Ft
  • a két hátsó kerékcsapágy 13.600 Ft
  • az első lengőkarnak mind a négy szilentje 4600+4200 Ft
  • elöl a stabilizátor rúdja (két kis kutyacsont) 9800 Ft
  • két fényszóró cseréje 14.200 Ft/db össz 28.400 Ft
  • két izzó 4400 Ft
  • f.o. talán fékolaj 1800 Ft
  • futómű állítás 5500 Ft
  • a kézifékről nem esik szó, de valamivel jobb
  • összesen 104.000+60.000 munkadíj.= 164e Ft

Kimegyek a vörösvári vasútállomás parkolójába, ott álltam le a Golffal. Szép egymás mellett a két verda, nem fotózom őket, mert piszkosak, mert hó van és sötét. A Golfból átpakolok a malacba, a Golffal a solymári Auchan előtt lévő IMO mosó érintésével beállok a budakalászi garázsba, HÉV Aquincumig, onnan vonattal Vörösvár, a parkolóban vár a malacom és isteni érzés csendben és szépen kivilágítva suhanni hazafelé.

2018jan.jpg

A fotó másnap készült, nekem vakítóak az új fényszórók. A régieket megkaptam, jól elfeketedtek a tükrei, nem csoda hogy alig adtak valami fényt, majd beépítem őket valami dizájnelembe. Fényszóró állításra meg majd visszamegyek Vörösvárra, ugyanis megbíztak a gyári állapotban és nem ellenőrizték.

351.900 km-nél járunk.

 

 

1. Hiába nézett ki jól a malacorrú téligumija, 2004 nyarán gyártották. Ahogy bejött a locska idő, leállítottam a jó öreg gépet, de hiányzott, ezért még december közepén a budakeszi Hofmann Műveknél rendeltem egy garnitúra Michelint. Karácsony előtt jött meg, amikor épp mással voltam elfoglalva. A két ünnep között nem nyitottak ki, ezért abban maradtunk a céggel, hogy majd január elején.

2. A két ünnep között vettem észre, hogy a Golf mindkét első küszöbén megjelent a rozsda jele, hiába lakatolták meg néhány hónapja, ráadásul a bal első tompított fényszórója téli álmot alszik. Lett volna bele ujlipot-autoszerviz.jpgizzóm, de nem tudtam hogy hozzákezdeni, meg nem akartam leütni a bőrt a bütykeimről, ezért az első munkanap bekopogtam a sokat dicsért Újlipót Autószervizbe a XIII. Radnóti Miklós utcában. Nagyon kedvesek voltak, soron kívül megcsinálták az izzócserét, 3000 Ft-ba került.

3. Már aznap észleltem, hogy a szembe jövő egyike-másika kedvesem a képembe villog, az első egy BKV busz volt. Sötétebb-elhagyottabb helyeken láttam is, hogy a frissen kezelt fényszóróm a rekettyésben bujkáló varjakat üldözi. No ennek fele sem tréfa. Miért is nem mentem vissza? Mert nem jártam arra és mert ágynak estem.

4. Rámtelefonáltak a gumisok, hogy ne felejtsem el, megjöttek a Misi gumik. Hurrá, elébb szeretnék meggyógyulni.

5. 2018 január 9. Eljött a nagy nap. Beülök a Golfba és elmegyek Budakalászra, a Malac ideiglenes állomáshelyére. Ott van a Nándi Autóvillamosság. Ott mondják, hogy az új izzót nem jól tették be, megigazítják, belövik mindkettőt és 2500 Ft, így összesen 5500 Ft-om bánta, hogy nem álltam oda kókányolni, de ezt nem bánom.

6. A Malaccal Mikuláskor találkoztam utoljára, akkor pöccre indult. Most nem, egy kicsit sem. Akkutöltőre kapcsolunk, két fertályóra után keservesen, de elindul. Először Vörösvárra megyünk, mert a motortér alatt olajcseppek jelentek meg, fékolajra gyanakodtam. Siklósi Művek, gyorsellenőrzés. Nem fékolaj, hanem a sebváltó harangja alatt látszik valami, amivel egyelőre ne foglalkozzunk, menjünk Isten hírivel.  Megyünk.

7. Budakeszi, Hoffmann. Megkapom az új téligumikat. Nem az a mindenhol látható, szép rajzolatú, hanem michelin_alpin_5.jpgmásféle, 2017 26 hetében gyártott. Van a műhelyben ez az Alpin 5-ös, kérdem, nekem olyan miért nem lehet, Azért kérem, mert az Alpin 5-öt a 185/65R14 méretben nem ezzel a mintázattal gyártják, ez már egy kifutó méret, a 90-es évek autói számára készül, de egyre kevesebb fut belőlük, ezért itt nem újítottak, de tessék megnyugodni, ez is ugyanolyan minőség, amint az a szép futófelületű.

De most szólunk, hogy ki kellene cseréltetni a lengőkar szilenteket, mert nem jók. Ezek a nyárigumik 2010-esek és nem túl szép a futófelületük.

A gumik darabja 24.500 Ft, a szerelés 10.400 Ft, a teljes cech 108,400 Ft. 
Jövő héten megyek vissza Vörösvárra lengőkar szilent cserére, telefonos árajánlat alapján 30-40e Ft lesz.

Ez a mai nap a Volkswagenekről szólt, ugyanis hallottam egy sztorit, miszerint egy hölgy nagyobb szolgálati utakra a tizenéves saját Passatjával megy, mert a vadiúj céges Passat eddig minden külföldi kiruccanás alkalmával márkaszervizben kötött ki valami computeres hibaüzenet miatt - és mindig más.
Ismerős, nagyon ismerős...

Más.

Nagyon megbántam, hogy nem írtam be ide, mikor állt le a Malac és most mennyit jártam a Golffal. Most nem voltam ilyen trehány.

 

ket_vw.jpgMost olvasom, hogy a Volkswagen 56700 Touareget hív vissza, mert olyan szoftvert találtak bennük, ami érzékeli a mérést és erre az időre meghamisítja a károsanyag kibocsátást. A háromliteres dízelekről van szó, amilyen nekem is volt és amin egy év mérgelődés után túladtam.

Ha akkoriben nem hozom meg ezt a döntést, talán már agyvérzést kaptam volna és most mehetnék vissza a Porsche Pesthez, hogy sokadszor kotorásszanak bele az "álomverdába", miközben én másra sem tudok gondolni, hogy mi tűnik el belőle, vagy mit rontanak el már megint.

Részvétem a Touareg tulajdonosoknak, most duplán örülök, hogy már nem tartozom közéjük!
És egy megjegyzés: beírtam a gugliba, hogy "VW Touareg".
Az első amit felajánlott, hogy VW Touareg electrical problems
Thank you, no comment!

 

malacpassat 2017.10.31. 14:14

Ritka együttállás

egyutallas.jpg

Nem túl gyakran fordul elő, hogy egyszerre vannak itthon.
A malacorrú volt a lakatosnál utókezelésen, eltűnt róla néhány fölösleges festékpötty és a hátsó lökhárító kapott egy kis kezelést, mert valahol egy fehér járgány nem fért el mellettem. (ugye tudjuk, milyen herótom van attól, ha mellém parkolnak)
A pöttyök garanciálisban, a fehér húzás gratis tűnt el az autóról.
Köszönöm, Mr lakatos! :-)

Most megyünk a Malaccal téli pihenőre.
Valakinek valami ötlete, hogy az akku milyen sűrűn kapjon töltést?

malacpassat 2017.10.16. 14:11

Hazajött a Golf is

itthona-vw-golf.jpgA szép október hétfő reggelen telefon jő: elkészült a Golf.
Elsősorban a rozsdásodásnak indult jobb első küszöb miatt mentünk dokihoz és megjegyzem, közben láttam egy hasonló korú IV-es Golfot, aminek ugyanott már félöklömnyi lyuk tátongott a lemezében, tehát jobb az ilyesmit csírájában elfojtani.
Ha már a rendelőben vagyunk, akkor kértem szépen kijavítani a jobb hátsó ajtó mellett a sárvédőn hagyott húzást, amit egy sunyi Fittipaldi hagyott az autón még akkor, amikor nem sok közöm volt hozzá, továbbá az ugyancsak randára amortizált első lökhárítót, amin a számtalan sérülés közül az egyiket én követtem el, amikoris a garázsban sikerrel ráborítottam a verdára az alulétrát.

Az első lökhárító és jobb hátsó sárvédő kifogástalan lett. A küszöbről akkor tudok nyilatkozni, ha voltunk a mosóban, ugyanis nem tudom, melyik folt van a festéken és melyik hiányzik belőle, mindenesetre rozsdának nincs nyoma.

Az egész kezelés 45e Ft volt, ami szerintem rendben van.
Nemsoká megyünk vissza a doktor bácsihoz, ugyanis egy másik sunyi Fittipaldi közben meghúzta a hétvégén nagyon szépen teljesítő (530 km 4 személlyel) Malacorrúm hátsó lökhárítóját és ott éktelenkedik a fekete műanyagon egy fehér csík.
Szerencsére most van rendes lakatosom, akihez 3-4 perc alatt át tudok sétálni.

rozsda.jpg2011 utolsó napján készítettem egy leltárt, amiben részleteztem a szeretett malacorrúm állapotát, rajta egy olyan fotóval, amin a tanksapka körül még csak kezdődött a rozsdásodás.

Bő két héttel később bezárult a kör, akkor úgy nézett ki, az ABS-nek vége, nem tudják megjavítani sehol.

2015 július 5.  - amúgy három és fél problémamentes évet követően - borongtam egy kicsit, hogy rezeg a léc, nem biztos, hogy akarom ezt így tovább. Túl soknak tűnt a javítani való.

2015 szeptember 15: félmilliós szerencsejátékba kezdtem, amikor rábólintottam a malacorrú felújítására kapott ajánlatra. Nem vettem eléggé komolyan az intő jelet, hogy a Forma-1 előtt otthagytam az autót a szerelőnél, aki azt ígérte, hogy a verseny után - ahol ő is bíró - nekikezd, és bő két hónap alatt csupán az árajánlatig jutott. Akkor nem volt kedvem elölről kezdeni, másik embert keresni, ajánlatot kérni.

2015 október 1. - Sámli a vezetőülés helyén címmel tudósítottam arról, hogy egy váratlan látogatásomnak köszönhetően gyorsultak föl az események, ha nem nézek rá a szerelőre, az autóm még most is ott állna, ahol hagytam. A legújabb ígéret 2-3 hónapról szólt.

2016 április 15. - Nem bosszantom magam - címmel írtam ki magamból a bosszúságaimat, közel egy hónappal a legutóbbi határidő (március 20.) után az autóm még mindig romokban volt.

2016 április 19 - elkezdték megcsinálni az ABS-t, amiről 2012 januárjában már letettem. Csak egy hozzáértő ember kellett. Illés Károly, a mérnök úr.

2016 április 20 - hír jött, hogy vizsgára készen áll a malac.

2016 április 28. - hazatért az autó, de csak ennyit rögzítettem, ami jobb is mert csak elkiabáltam volna. Hosszú tortúra volt még hátra...

2016 május 10 - ismét a Golffal járok, mert már másnap ment vissza a Malacorrú a szerelőhöz

2016 június 9 - hiába mentem el az autóért, a szerelő szólt hogy kész, de ez nem volt igaz

2016 június 11 - meguntam az állandó totojázást és megvettem a Golfot

2016 június 21 - visszakaptam  a malacorrút, majdnem jó volt

2016 június 29 - komoly probléma merült föl a frissen elkészült autóval, ami

2016 július 5 - napra pontosan egy évvel a felújításról szóló döntés után, de egy másik szerelőnek köszönhetően oldódott meg

2016 augusztus 16 - az időközben előjött újabb kis hibákat is kijavították

2016 augusztus 24 - nagyon örültem, hogy végre kész az autó, de tévedtem!

2016 szeptember 27 - beáztunk! Először, de nem utoljára víz csöpögött az első szélvédő bal felső sarkánál

2017 május 23 - téli leállítás és ebből adódó akkumulátor-problémák után megszűnt a beázás és egy kiadós monszunnal végetért a felújítósdi.Úgy tűnt legalábbis, de

2017 augusztus 27 - egy csontváz azért még kidőlt a szekrényből.

De jó hogy túlvagyok ezen az egészen!
Két hónap helyett másfél évig tartott 5-600e Ft helyet közel 1,3 MFt-ba került.
Megérte, de nem biztos, hogy még egyszer belekezdenék!

 vw-passat-b3-malac.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

A hétvégén mentünk 300 kilométert a malacorrúval.
Az előző posztban jelzett fékprobléma már indulás előtt megszűnt, igyekeztem nem gyilkolni a verdát, meg a péntek esti csúcsban az autópálya külső sávjában szeretek cammogni és nem részt venni a belső sávban folyó idiotizmusban, amikor is a sok fehérjehalmaz húszméteres követési távolsággal igyekszik 3 másodperc előnyt szerezni, 110-140 között folyamatosan ingadozó sebesség mellett.
Zajosak voltunk, az nagyon nem tetszett.
A tavalyi felújítás óta az utastérben jobban hallható a hátsó kerekek hangja, de most ezek mellé 80 fölött megjelent valami öblös búgás is, ami a sebességgel egyenes arányban erősödött.
Ennek ellenére meg voltunk elégedve a mi kis öreg autónkkal, aminek bő két hét múlva lesz a 24. születésnapja.

Mivel az előttünk álló hétvégén újabb 500 km vár ránk, ráadásul nem ketten, hanem négyen utazunk, elmentünk Vörösvárra Siklósiékhoz egy gyors diagnosztikára.

  1. rendben van-e a koszorú kijavítása? - Rendben. Hálistennek. koszoru.jpg
  2. mi a fene az a pukli a kormány (és a szőnyeg) alatt és miért puha alatta a fenéklemez? - A lakatos nagyon helyesen a hegesztés előtt felszedte a szőnyeget, nehogy megsüljön és kissé slendriánul rakta vissza.
  3. jó-e a fék? - Igen! Kipróbáltuk.
  4. cseréljük a generátort? - ne, bár 35e Ft-ból kijönne, de a sivító hangja magasabb fordulaton már nem hallható, azért meg kár hozzányúlni, amíg jól működik. A balatonlellei szaki 50e kilométert ígért.
  5. Mi ez a búgás? - mentünk egy kört Vörösváron. A város vége felé a mellékutca járókelői nagyot néztek, amikor egy ide-oda csalinkázó öreg autóban két késő ötvenes pasi ült komor képpel. Kizárható volt minden futómű-gond, a szlalomtól ugyanis nem volt semmi hangunk, a búgás a sebesség növekedésével jelent meg. ami az öregedő és cserére szoruló gumikból jöhet.

Általában véve áldást kaptam az autóm további használatára és bennem felmerült, hogy vajon létezik olyan hipochondria, ami csak az öreg autó állapotát érinti?

A gyorsdiagnosztika gratis volt, köszöntem szépen, beálltam a solymári Auchan mosójába, ott csináltam egy fotót amit itt most közkinccsé teszek és mindenkinek köszönöm a figyelmet - de különösen a fészbúkos VW csoport tagjainak! :-)

muszerfal-2017-okt.jpg

 

ilyen volt:

serules_1.jpg

 ezen talán jobban látszik:

treleren.jpg

 Visszakaptam úgy, hogy a sérülés nyomtalanul eltűnt, kikalapálták, lefényezték, továbbá a bölcsőt baloldalt meghegesztette és alvázvédte a a közeli szaki.
bolcso.jpg
Mindez 15.000 Ft-omba került, nem sokallom, már csak azért sem, mert úgy tudtam, hogy egy elem fényezése kerül ennyibe.
Ami elindulás után kissé fura volt: az ABS a fékpedál legkisebb érintésére is bekapcsolt - ez egy kilométer után megszűnt, viszont a kormány alatt a gumiszőnyegen felfedeztem egy puklit, aminek a forrását nem sikerült megtalálnom, viszont feltűnt, milyen puha az egész padló. Lehet hogy ilyen is volt?
Nem tudtam benézni a filc alá, szét kellett volna bontani.

Ottmaradt a Golf, megnézik a küszöb rozsdásodását, a sérülést a jobb hátsó sárvédőn meg az első lökhárító makuláit.

 

 

 

Tegnap elhoztam a Golfot a garázsból, kicsit aggódtam a tétlen állás miatt, de pöccre indult.
Ma elvittem a malacot egy közeli lakatoshoz.
Megcsinálja a bölcsőt és kijavítja a csomagtartón a nyomást.

malacpassat 2017.09.15. 21:58

Szerviz után a Golf

Telefon jő, kész az autó mehetek érte.
Olajcsere volt, meg néhány apróság.
Kérdés, hogy mitől büdös a kipufogógázom? Olyan csípős, mintha nem égne el rendesen a benzin. Lyukas lenne a kipufogó?
Válasz: semmi, minden rendben.
Megigazították a kéziféket, nagy fenn fogott és olykor nem eléggé. Most kemény, mint a Rolling Stones.
Volt valami koppanás, amikor fékeztem. Kiderült, hogy a kipufogó felfüggesztéséből hiányzott egy elem, ezért a dob nekikoccant az alváznak, pótolták.
A legkeményebb dió: ahhoz hogy a csomagtartó megnagyobbítása végett előre lehessen dönteni a hátsó üléstámlákat, ki kell venni a fejtámlákat, ehhez viszont a fejtámla tartójának tövében van egy apró fekete gomb, azt meg kell nyomni. Ezt az apró fekete gombot valamelyik szervizben kilopták az autóból. Siklósiék egy bontóban találtak egyet, hurrá.
Az egész akció 45e Ft-omba fájt.
115.200 km-nél járunk, a Golf megy vissza a garázsba, most még a malacorrúval járunk.

A malacorrú blog régebbi olvasói ismerik a kalandomat a Porsche Pesttel, aminek az lett a vége, hogy az egészségemet kímélendő elkótyavetyéltem a prémium kategóriás autójukat, amit egy álló éven keresztül képtelenek voltak megjavítani, azaz nem tudták befejezni a gyártását.
A Touareg sztori összefoglalója itt olvasható, szerintem tanulságos.

porschehungaria-velemeny.jpgAkkor megfogadtam, hogy SOHA TÖBBET Porsche Pest, soha többet Porsche Hungária!
Egyszer egy nagyon jó Skoda SuperB ajánlatot látva kísértésbe estem, ám amikor megtudtam, hogy a Skodát is a Porsche Hungária importálja, már nem is tetszett annyira, sőt, kifejezetten rossznak találtam.

Most egy beteg indítókulcs kapcsán kicsit mégis fölvettem velük a kapcsolatot.
A Golfom előző tulajdonosa 2010 októberében 64.000 kilométernél készíttetett a Porsche Budánál egy pótkulcsot. 19.725 kemény magyar forintért meg is csinálták neki, ő pedig eltette oda, ahol a tartalék kulcsok várták a vészhelyzetet.
A vészhelyzet pedig eljött, kellett a kulcs.
Az autó azonnal elindult vele, ám néhány másodperc múlva leállt. Aztán megint. Aztán megint.
Sárga angyal jő és megállapítja, hogy az autónak semmi baja, ám az indítókulcs nem jó.
A probléma megoldódott, az eredeti kulcsok előkerültek, a rossz másolat pedig hamar elfelejtődött.
Tavaly megkaptam az autóval együtt ezt a másolatot és a kilós paksamétából egyszer csak előkerült a számlája.
Mailben megírtam a Porsche Budának, mi történt.
Kedves ügyfélszolgálatos hölgy azonnal jelzi, a kulcs nyilván elfelejtette a kódolást - és felajánlott néhány időpontot a korrigálására. Óvatosságból rákérdeztem a várható költségre.

Nos itt kaptam a pitykegombomhoz: a várható költség 13-16.000 Ft.
Azt meg sem kérdezték, hogy mikor csinálták mindezt, kapásból benyögtek egy közel akkora árat, amennyiért  a használhatatlan munkát kókányolták, ugyanis ez a majd' húszezer forintos kulcs a büdös életben nem volt használható, arra pedig az átadáskor a kedves megrendelő becses figyelmét elmulasztották felhívni, hogy a kulcs nem akkor jó, ha beindul vele a motor, hanem akkor jó, ha még egy perc múlva is folyamatosan megy.
Márpedig nem ment, talán az első perctől fogva nem.
Porsche Budáék pedig nem kérdeztek semmit, azonnal az újabb lehúzáson járt az eszük.

Nekem meg két dolgon.

  1. ha netán kifizetném a kulcs újrakódolásáért ezt a pénzt, mi a garancia arra, hogy nem felejti el a kódot 3-12-24 hónap múlva? Vagy akkor majd újra fáradhatok a kasszához?
  2. jó hogy ez így történt, legalább nem kell azon töprengenem, hogy miért is kerülöm el a Porsche Hungária bizniszt. Inkább nagyobb ívben, mint kicsiben!

 

malacpassat 2017.09.04. 23:24

350.000 km

vw-passat-b3-malac.jpgMa hoztam el a malacorrúmat Vörösvárról (cserébe ottmaradt a Golf), az öreg Passaton csak olajcserére volt szükség, a rozsdásodásnak indult bölcsőt leszámítva nincs semmi baja. A problémás alkatrészről készült fotót feltettem az előző, Bölcsődal című  poszthoz.
Amit kértem megnézni: a hűtőventilátor, ami 4 éve egy letört alkatrész miatt kigyulladt és azóta mintha kisebb lelkesedéssel üzemelne. Egyrészt a nagy melegben klímával kissé magas hőfokon üzemel a motor, másrészt ilyenkor nem tapasztalom, amit korábban igen: intenzívebb gázadásnál az autó teljesítménye visszafogottabb, ugyanakkor mintha a motorral együtt a hűtőventilátor is felpörögne, jó hangosan, harmadrészt amikor leállok, akkor nem hallom, hogy a hűtőmotor megy tovább és nem érzem a karosszéria alól áramló forró levegőt. Siklósiék szerint minden rendben van vele, a nagyobb hőmérsékleten üzemelés adódhat a hőmérő elöregedéséből is.
Nem tetszettek viszont a megemelt autón látható gumik, a koruk miatt már amúgyis ez volt az utolsó szezonjuk, de most látszott rajtuk a kopás. Fékezéskor még nem éreztem, de induláskor igen, meg-megcsúszott némelyik első kerék. Csere lesz!

Beálltam a solymári mosóba, alaposan átporszívóztam a járgányt, a csomagtartóban volt egy kis cement, a nagyja kijött, az apraját meg majd valahogy letörölgetem, amikor kiszedem a csomagtér puhára amortizálódott alját és rászabok egy vékony furnért, ami majd megtartja a cuccokat és nem löttyednek rá a pótkerékre.

Tagja vagyok a facebook Volkswagenesek csoportjának, ahol van alkalmam látni, mennyi gond van az újabb autókkal, nagyjából hasonlók, mint annakidején a Touaregemmel, én ezekből kösz nem kérek, malacozunk, amíg lehet.

Este hazafelé épp a budaörsi üzletközpontok között jártam, amikor a számláló 350.000-re ugrott. Néztem itt a blogban: majdnem napra pontosan 5 éve értem el az háromszázezret.
Öt év alatt 50.000 km az nem sok.

malacpassat 2017.08.29. 20:59

Bölcsődal

001.JPGHej te bölcső, miért rozsdásodtál szerteszéjjel?
Még szerencse hogy az olajcsere kapcsán Siklósiék észrevettek.
Hej te bölcső, miért kerülsz te 280.000 Ft-ba?
És ha már aranyárban mérnek, miért nem vagy beszerezhető?

350.000 kilométer közelében járunk.

 

A malacorrúm felújítása négyszer annyi ideig tartott, mint amilyen ígéretet kaptam, de legalább többe került, mint az eredeti árajánlat duplája. Volt még szükség utolsó simításokra, amiket másokkal csináltattam meg, a szellőzőcsatornát a Mérnök úrral (aki önálló posztot is jegyez ebben a blogban), az olajproblémát meg a beázást a régi jó vörösvári szerelőm oldotta meg. Mindhárom munkából az derült ki, hogy az eredeti vállalkozóm az ár (utó)kezelésében profi volt, de szakmai téren mutatott némi gyengeséget, ami meg a precizitást illeti, ott főleg semmit.

A Golf után a malacorrúból a leginkább a tolatóradar hiányzott. Újkorában a Porsche Buda 110e Ft körül szerelt volna ilyet a Golfba, az akkori tulaj valamelyik hipermarketben 6000 Ft-ért vett egy szettet, ami annyira bevált, hogy ugyanennyiért vett egy ugyanolyat.

tolatoradar.jpgEzt a kütyüt kértem a felújítást végző szerelő úrtól, hogy tegye bele a malacorrúba. Ő akkor két nap múlva felhívott, hogy a radar érzékelőit a hátsó lámpára kellene felfúrni és két ilyen huszonéves búráért nem vállal garanciát, fél hozzányúlni, inkább beletesz nekem 116.000 kemény magyar forintokért egy korszerű, csilivili, hiperszuper cuccot, amit a lökhárítóba fúr bele, az biztosan elbírja.
Egy korábbi esettel ellentétben nem volt választási lehetőségem, ezt kértem.
Megkaptam a tolatóradart beépítve és sértetlen csomagolásban a hatezer forintos kínait is, mindezt lassan másfél éve.

Hogy került elő akkor ma mégis?
Úgy, hogy a Golf hátsó lámpáiról az IMO mosó lemosta mindkét érzékelőt.
Ragasztva volt, nem befúrva, tehát vállalkozó uram ezzel is megvezetett.
Nem kellett volna kifúrni a malacorrú lámpabúráit, csak föl kellett volna ragasztani, ami 13 évet biztosan kibír, ahogy kibírta a Golfon.

Kétoldalú tükörragasztó szalaggal ideiglenes visszatettem az érzékelőket, amik azóta kibírtak két IMO mosást, tehát nem olyan vészes a dolog.
Remélem ez volt az utolsó lehúzás, ami a malacorrú felújítása kapcsán kiderült és több csontváz már nem dől ki a szekrényből
Nem tudom elfelejteni, hogy ez az ember arra kért, írjam ki a nevét és a címét a blogomba.
Basszus, megérdemelné!

klima-toltes.jpgA malacorrúm klímája amikor megvettem, bekapcsoláskor fura hangot adott, de működött.
Tibor barátom kajánul megjegyezte, hogy biztos csapágyas :-)
Kevés volt benne a gáz, azért tutult, a hang a következő feltöltéskor megszűnt és milyen jó hogy vissza tudom nézni ebben a blogban, hat éve írtam először klímaproblémákról,  utoljára májusban,  amikoris odaállítottam egy gumiszervizbe és negyedóra múlva elégedetten távoztam.

Most a Golffal jártunk Villányban és környékén - Ördögkatlan Fesztivál volt eddig soha nem tapasztalt hőséggel.
Mit ad Isten, a klíma elkezdett tutulni, ahogy a malacorrún hatéves korában, ráadásul a teljesítménye is vészesen csökkent.
Nézzük a netet, hol van Villány húszkilométeres körzetében egy szaki, aki fel tudja tölteni a klímát. Hurrá, több lehetőség is van, ám - ahogy később kiderült - egyik sem működik! A telefonszámok nem élnek, a műhelyek bezártak, elköltöztek, átalakultak, a net ebből a szempontból használhatatlannak tűnt.

Megkérdeztünk egy helyi embert, aki azonnal javasolt egy műhelyt, ahol foglalkoznak klímával is. Könnyen megtaláltuk, hiszen Villány főutcáján van. A családi házon tábla: nyitva 8-12-ig és 13-17-ig és pont sikerült kifognunk az ebédszünetet. Várni kezdtünk, ám 13 órakor sem történt semmi, sőt, 13:20-ig egyáltalán semmi, csak a nap sütött egyre intenzívebben. Ekkor megkérdeztük a szemben lévő borospincében, mit tudnak a szerelőről? Azt hogy nemrég ment el, de biztos jön vissza, addig igyunk valamit. Jó hideg szikvíz is volt a palettán, beneveztünk rá.
Érkezik a szaki, letámadjuk, igen foglalkozik klímával, de nincs hozzá gáza, a jövő hét végén lesz, visszajövünk?
Nem, de tud valaki mást?
Igen, két cég is van SIklóson.
Nosza, nekiindulunk. Odafelé a klíma már határozottan jobban működött.
Az egyik céget nem találtuk meg a jelzett helyen, nyoma sem volt, a másikat igen.
Örömmel el is vállalták a klíma feltöltését, kedd  reggelre. Akkor péntek kora délután volt.

Szerencse, hogy a klíma összeszedte magát, Villány óta megjártuk Tihanyt és Szigligetet, Telkibányát és Abaújszántót, most legutóbb Sárvárt - és nem sültünk be a verdába.

2017 július 31.
Tanulva a malacorrú kalandos leállásából két hosszabb út előtt kicseréltem a két verdát, inkább megyünk a Golffal, az úgyis hosszabb ideje pihen. Néhány hete meglátogattam és megjárattam a motorját, akkor pöccre indult. Mára semmi feszültség nem maradt az akkuban, hátrafelé kigurultam a garázsból és lendületből indítottam a motort.
Járó motorral visszaálltam a garázsba, a kipufogó vége a szabadban maradt, ám a rablásgátlót elfelejtettem és elkezdett ordítani, ahogy magára hagytam. Kicsit később megint, mert akkor nyitva hagytam a vezető oldali ajtót.

A malacnál aktuális lesz az olajcsere, 10-20 kilométerre járunk a 350.000-től.
Meg nem ártana keresni egy klímaszerelőt.

vw-ora.jpgAz első autómat édesapámtól kaptam kölcsön, egy 13 éves Bogár volt,
Szerettem.
Óragyűjtői szenvedélyem és a Volkswagenek szeretete egyesül ebben a karórában, amit először ma csatolhattam a csuklómra.
Akinek nem ismerős: az óra számlapja az 1971-es Bogár kilométerórája.