Az első, a garázsban töltött éjszaka után mentünk vissza a szerelőhöz, mert a motor menetirány szerinti baloldala alatt olaj volt. Érdekes módon a motorolajnál sokkal szebb, tisztább olaj. A motorolaj feketés színét sem értem, állítólag kicserélték... A szerelő megtalálta: a kormány szervóolaja folyt, utána töltötte és menjek Isten hírivel, a Golffal van dolga.
vw-golf-iv.jpgBár a Golf 96.000 kilométernél jár, már megcsinálta a százezres szervizt, mert csúnyának találta a vezérműláncot. Vízpumpa csere is volt, meg még sok minden apróság, plusz megoperálták a bal hátsó ajtót, amit a központi zár nem mindig nyitott ki és olykor nem is zárta be. Kaptam egy ajánlatot, hogy 69.000 Ft a Porsche Budánál a szerkezet, utángyártott nincs. Mondtam, hogy no nem, ennyiért nem kell. Nyígott a szerelő, hogy nagy munka volt szétszedni. Én kötöttem az ebet a karóhoz, akkor számolja föl a szét- és összeszerelést, de ennyi pénzt nekem nem ér. Egy óra múlva felhívott, hogy van bontott zárszerkezet is, az csak 28.000 Ft, Az eredetileg ajánlott összegre nem is emlékezett...
Végül összesen 180e Ft-ért visszakaptam a Golfot - enyhe lehúzás szagot érezve és otthagytam a malacorrút. A következőket kértem

  • csinálja meg az olajfolyást, akármiből is szivárog
  • nézze át az ABS-t mert rosszabb úton olykor felvillan a lámpa és ettől függetlenül néha hallom a kattogását
  • kérek egy tolatóradart. A Golfban volt egy, attól kaptam ingerenciát és vittem neki egy pont ugyanolyat. Azt nem volt hajlandó beszerelni, az érzékelőket a lámpabúrára kellett volna ráfúrni, a búra öreg és elreped,  inkább vegyünk olyat, amit a lökhárítóba kell beszuszakolni. Vegyünk.
  • kérek ablakemelőket a hátsó ablakokra is. Ettől kicsit ideges lett, mert nemrég volt szétszedve az egész autó, de honnan tudtam, mit kapok vissza? Most jött meg a kedvem fejleszteni.

 

Járok tehát a Golffal, ami a százezres szerviz óta sokkal csöndesebb, előtte a motor úgy kopogott, mintha nem lenne benne elég olaj, vagy dízellel üzemelne.
A jómunkásember szerelőm tud erről a blogról, bár ő maga nem olvassa, nem látta még soha. Kérte, hogy tegyem fel a nevét és a címét. Én nem vagyok biztos abban, hogy olyan jó reklám lenne neki...

A bejegyzés trackback címe:

https://malacorru.blog.hu/api/trackback/id/tr18702364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

illka 2016.05.16. 11:50:24

Tisztelt "Malactulaj"
Én javítottam meg az ABS-t a malacorrún, és a hátsó zárat a golf-on.
Informatikával és autódiagnosztikával is foglalkozom, függetlenként több autószerelőnél is dolgozom. Olvasva a leírtakat szeretném pár információval kiegészíteni a blogot.

Az Ön VW Passat autójának csak a motorvezérlője rendelkezik diagnosztikai csatlakozóval, az ABS rendszere az úgynevezett kivillogtatós, azaz a hibákat az ABS lámpa villogásából lehet megállapítani. Erre nem lehet semmilyen diagnosztikai eszközzel csatlakozni. Kijavítottam az ABS visszajelzőt, szétszedtem és rendbe tettem a kábelezést a biztosítéktábla mögött. Többek között kijavítottam a központizár hibás csatlakozásait. A teljes ABS rendszert (ABS blokk, szelepek, érzékelők...)leteszteltem, rendben működött, a vezérlőegység volt hibás ami a hátsó üléssor alatt található.
Az autóból a fékolaj folyt, mert az elöregedett olajbetöltő sapka szorul és nem volt megfelelően ráhúzva. Ebből következett, hogy a fékolaj szint csökkenést jelezte a fékvisszajelző és ABS lámpa felvillanása.

A Golf hátsó ajtózárát megpróbáltam megjavítani, de nem tudtam, ezért volt szükség a cserére (némi átalakítással), és valóban körülményes, időigényes a kiszerelése.
Tisztelettel
a "mérnök"
süti beállítások módosítása